07 خرداد 1402 - 10:25
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا:

مالیات برعایدی سرمایه حباب قیمتی بازار‌های ارز، مسکن و خودرو را تخلیه می‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه پول‌ها را از بازار‌های حبابی به سمت تولید هدایت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۰۹۶۲

امیر ندیری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: به تازگی طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شد، اگر این قانون به درستی اجرایی شود تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب می‌شود منابعی مازادی که در دست مردم است دیگر به سمت بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو ورود نکند، بنابراین تنها بازاری که می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد بازار سرمایه است، در نهایت قانون مالیات بر عایدی سرمایه تقویت بازار سهام را در پی خواهد داشت.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: یک نکته مهم در قانون مالیات بر عایدی سرمایه این است که این قانون چه زمانی اجرایی می‌شود. زیرا در گذشته در برخی از موارد قوانینی که مجلس تصویب می‌کرد در نهایت عملیاتی نمی‌شد، نمونه بارز آن قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود که در عمل این قانون اجرایی نشد.


وی افزود: بازار‌های ارز، طلا، خودرو و مسکن دارای حباب قیمتی زیادی هستند، در نتیجه قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب خواهد شد تا حباب قیمتی در این بازار‌ها تخلیه شود.


این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب می‌شود که سرمایه‌ها از بازار‌های حباب زده خارج و به سمت تولید هدایت شود، در نتیجه این قانون رونق تولید را در پی خواهد داشت.


ندیری در پایان تاکید کرد: در گذشته در بین مردم چنین تصور می‌شود که تولید صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین سرمایه‌های خود را وارد بازار دلالی می‌کردند، حال که این قانون تصویب شده است، سرمایه از بازار‌های دلالی به سمت تولید کوچ خواهد کرد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
۰
مالیات زمانی خوبه که اولا از همه اقشار و سازمانها و نهادها بطور واقعی دریافت شود و هیچ کس معافیت مالیاتی نداشته باشد و از همه مهمتر درآمد کشور خرج مردم کشور شود و نه سازمانها و گروههای خاص
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها