12 خرداد 1402 - 16:21
دبیر اتحادیه پایاپای آسیایی:

تجار ایرانی از تحریم‌های دلاری و سیستم سوییفت راحت می‌شوند

دبیر اتحادیه پایاپای آسیایی گفت: تجار ایرانی می‌توانند فاینانس روپیه، دلار و یوان و همچنین ارز‌های محلی داشته باشند.
کد خبر : ۱۵۱۲۹۴

به گزارش ایبِنا، فرهاد مرسلی دبیر اتحادیه پایاپای اسیایی در برنامه فرصت (مجله اقتصادی) شبکه جهانی جام جم با تاکید بر این که ۱۲ مصوبه مهم تجاری در اجلاس اخیر اتحادیه پایاپای اسیایی مصوب شده است گفت: هند و پاکستان اذعان داشتند کفه مصوبات به نفع ایران بوده و تجار ایرانی از این مصوبات بیش از باقی اعضا استفاده خواهند کرد.

مرسلی با تاکید بر مصوبات مهم و اثرگزار بر تبادلات تجاری تجار ایرانی و سایر تجار عضو این اتحادیه تاکید کرد: ما مصوب کردیم که تجار می‌توانند حساب روپیه باز کنند. این سیستم‌ها با نام‌های‌ای سی یو- روپیه؛‌ای سیو-یورو و‌ای سیو-دالر است و تاجر ایرانی می‌تواند در ایران حساب روپیه نزد بانک‌های عامل که در فهرست سایت اتحادیه موجود است داشته باشد و با این حساب تجارت کند و یک ماه دیگر این مصوبه اجرایی می‌شود.


دبیر اتحادیه پایاپای آسیایی افزود: در واقع تجار ایرانی می‌توانند فاینانس روپیه، دلار و یوان و همچنین ارز‌های محلی داشته باشند و از تحریم‌های موجود به واسطه دلار و سیستم سوییفت راحت شوند.


وی با اشاره به مصوبه تشکیل سبد ارزی محلی برای مبادلات تجاری میان اعضا به صورت پایاپای گفت: منظور از مبادلات تجاری پایاپای اصلا تهاتر کالا نیست و همه مبادلات با استفاده از ارز‌های محلی اعضا و در واقع پول انجام خواهد شد که مبادلات با روپیه هند هم از سر گرفته شد و ارز‌های غیر اعضا یعنی یوان چین و روبل روسیه هم اضافه شده است.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
۰
بسیار عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۰
عالی.بهترین.راه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۰
عالی.بهترین.راه.
فیلم و پخش زنده
بیشتر