13 خرداد 1402 - 21:34

۲۰۰۰ بنگاه تولیدی راکد احیا می‌شود

طبق اعلام رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ۲۰۰۰ واحد راکد تولیدی در سال جاری احیا می شود.
کد خبر : ۱۵۱۳۵۴

به گزارش ایبِنا، علی رسولیان، رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امروز درباره احیای واحد‌های راکد گفته که سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته و برنامه ریزی شده تا در سال جاری با کمک بخش خصوصی، ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

طبق آمار‌هایشغل قبلی، بیشترین واحد‌های راکد احیا شده در سال گذشته در تهران و در بخش صنایع شیمیایی بوده است.

همچنین طبق گفته‌های او در سال گذشته ۲۷۰۰ واحد تولیدی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کردند به بالای ۵۰ درصد رسیده‌اند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران چند سالی است که احیای واحد‌های راکد را در دستور کار قرار داده و سال گذشته نیز برای برای احیای ۱۹۸۷ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هدف گذاری و پیش بینی شده که با احیای این تعداد واحد برای ۳۵ هزار و ۷۶۶ نفر شغل ایجاد شود. همچنین برای احیاء ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه طرح پایش واحد‌های صنعتی غیرفعال کل کشور نشان می‌دهد ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد، شامل ۶۸۱۴ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۵۲۵۳ واحد در خارج از آن‌ها شناسایی شد. از مجموع واحد‌های صنعتی راکد شناسایی شده ۶۲ درصد از طریق شیوه‌های فنی بازفعال سازی، امکان راه‌اندازی مجدد دارند که در صورت تحقق آن، بیش از ۱۶۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام مدیران بنگاه‌های اقتصادی راکد کل کشور، ۴۴ درصد از واحد‌های غیرفعال مشکل کمبود نقدینگی، ۱۶ درصد مشکل نبود تقاضا و بازار، ۱۱ درصد مشکل کمبود مواد اولیه، ۱۰ درصد مشکل فرسودگی ماشین آلات، ۹ درصد مشکلات حقوقی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها، ۸ درصد مشکلات زیرساختی و ۲ درصد مشکلات مالکیتی و سهامداری دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر