انگلیس در آستانه ثبت یک رکورد تورمی

انگلیس در آستانه ثبت یک رکورد تورمی
تورم انگلیس در سال جاری به طور متوسط ۶.۹ درصد خواهد بود.
کد خبر : ۱۵۱۴۹۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه گزارش می‌دهد که تورم در بریتانیا تقریباً از هر کشور دیگری در سال ۲۰۲۳ بالاتر خواهد بود.

روزنامه اسکاتلندی «نشنال» در گزارشی اعلام کرد که بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، «تورم در بریتانیا یکی از بالاترین نرخ‌ها در بین اقتصاد‌های توسعه‌یافته خواهد بود».

در زمانی که این سازمان گفته بود که «بریتانیا به سختی از رکود اجتناب خواهد کرد»، به این نکته اشاره کرد"تورم به استثنای آرژانتین و ترکیه تقریباً از هر کشور دیگری در سال ۲۰۲۳ بالاتر خواهد بود".

مانند صندوق بین‌المللی پول، این سازمان پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی در بریتانیا افزایش داد، علی‌رغم اینکه هشدار داده بود که نرخ‌های بهره بالاتر احتمالاً چشم‌انداز رشد را در ماه‌های آینده کاهش می‌دهد.

این سازمان نشان داد که نرخ تورم بریتانیا در سال جاری به طور متوسط ۶.۹ درصد خواهد بود که بالاتر از میانگین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و تقریباً همه کشور‌های دیگر در جهان توسعه یافته است.

کلر لومباردلی، اقتصاددان ارشد جدید در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، گفت: اقتصاد جهانی در حال تغییر است، اما برای دستیابی به رشد قوی و پایدار راه درازی پیش رو دارد.


وی افزود: سیاستگذاران پولی باید مسیر دشواری را طی کنند. لومباردلی گفت: اگرچه تورم کلی به دلیل کاهش قیمت انرژی در حال کاهش است، اما تورم اصلی سرسختانه بالاتر از حد انتظار است.

صندوق بین‌المللی پول آوریل گذشته هشدار داده بود که اقتصاد بریتانیا ممکن است در سال جاری کوچک شود و در انتهای رتبه‌بندی کشور‌های گروه هفت قرار گیرد.

این نهاد بین المللی نسبت به افزایش خطرات کاهش شدید در کشور‌های توسعه یافته هشدار داد و تاکید کرد که "بریتانیا و منطقه یورو به ویژه تحت تاثیر هزینه‌های بالای انرژی و تورم بالا قرار خواهند گرفت. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر