23 خرداد 1402 - 08:03
نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با ایبِنا:

تورم و نرخ ارز کاهشی خواهد شد

تورم و نرخ ارز کاهشی خواهد شد
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: شرایط به همین منوال پیش رود، نرخ ارز کاهشی خواهد شد و قاعدتاً برتورم هم تاثیر می‌گذارد.
کد خبر : ۱۵۱۶۶۲

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره عوامل تأثیرگذار بر کاهش قیمت ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: سیاست‌های خارجی و برقراری ارتباطات با کشور‌هایی مانند عربستان، برگشت منابع ارزی در نتیجه این روابط به کشور و کنترل بازارهایی مانند خودرو از جمله موارد اثرگذار بر نرخ ارز طی چند روز اخیر بود.


وی در ادامه ابراز کرد: دولت در زمینه مدیریت بازار ارز تمام تلاش خود را به کار گرفته، ولی با این‌ وجود باید مراقبت‌های لازم را داشته باشد، بازار تولید، خودرو، صرافی‌ها، دلال‌ها باید همچنان مورد توجه دولت قرار داشته باشند تا از این طریق آسیب نبیند.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی ارزی خود را با توجه‌ به کاهش قیمت‌ها چنین بیان کرد: همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، قسمتی از پائین نگه‌داشتن نرخ ارز تا حدودی بستگی به دیپلماسی و رابطه با دیگر کشور‌ها دارد زیرا پوشیده نیست که ورود به تنش برای شرایط اقتصادی مساعد نیست. بخش دیگرهم به مقاومت و تلاش دولت در کسب آنچه امروز به آن دست پیدا کرده، بستگی دارد که باید حفظ شود.


کوچکی نژاد در ادامه افزود: درصورتی‌که شرایط به همین منوال پیش رود، نرخ ارز کاهشی خواهد شد و قاعدتاً برتورم هم تاثیر می‌گذارد. البته دولت باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا تورم را با رشد در تولید کاهشی کند و تولید را با قفل زدن بر بانک‌ها دچار خدشه نسازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر