27 خرداد 1402 - 07:00
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد

پیش‌بینی بورس هفته آخر خرداد ماه

پیش‌بینی بورس هفته آخر خرداد ماه
کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در مرحله عدم قطعیت به سر می‌برد و این عدم قطعیت موجب شده است تا ارزش معاملات کاهش یابد.
کد خبر : ۱۵۱۸۳۲

برزو حق شناس؛ کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: تقویت بازار سرمایه وابسته به رشد درآمد شرکت‌های دلاری است، بدین ترتیب که اگر درآمد شرکت‌های دلاری افزایش یابد، شاخص کل بازار سرمایه روند صعودی را طی می‌کند و اگر درآمد‌های دلاری شرکت‌های صادرات محور کاهش یابد، شاخص کل بازار سرمایه روند نزولی را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با افزایش درآمد‌های دلاری شرکت‌های صادرات محور، ارزش معاملات نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و هم زمان حجم و ارزش معاملات تقویت خواهد شد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: اگر درآمد‌های دلاری شرکت‌های صادراتی روند صاف و یا خنثی داشته باشد، شاخص کل بازار سرمایه نیز روند متعادل را سپری خواهد کرد.


حق شناس گفت: در حال حاضر بازار سرمایه در مرحله عدم قطعیت به سر می‌برد. البته عدم قطعیت مختص بازار سرمایه نیست، بلکه تمام بازار‌ها با این مشکل مواجه هستند.


این تحلیل گر بازار‌های مالی خاطرنشان کرد: عدم قطعیت موجب شده است تا سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری ناتوان شوند. به عنوان نمونه تحلیل گران بازار سرمایه نمی‌توانند پیش بینی از یک سال آینده اقتصاد ایران داشته باشند. این در حالی است که اقتصاد باید پیش بینی پذیر باشد.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش حجم معاملات نیز همین عدم قطعیت در اقتصاد و سیاست کشور است.


حق شناس در پایان تاکید کرد: در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد بهبود حجم و ارزش معاملات بانک‌ها بودیم، زیرا بانک‌ها گزارش‌های بسیار خوبی ارائه داده اند، به خصوص بانک‌های بزرگ بورسی گزارش بهتری را نسبت به سایر بانک‌ها ارائه داده اند، این موضوع موجب شده است تا شاهد ورود نقدینگی به نماد‌های بانکی باشیم.

 

در جدول زیر معاملات بازار سرمایه را از ابتدای خرداد ماه مشاهده می‌کنید.

 

پیش‌بینی بورس هفته آخر خرداد ماه

 

پیش‌بینی بورس هفته آخر خرداد ماه

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر