افزایش ۵۰ درصدی صادرات سوخت پالایش‌شده چین

افزایش ۵۰ درصدی صادرات سوخت پالایش‌شده چین
داده‌های اخیر نشان می‌دهد که کل صادرات سوخت‌های تصفیه شده چین نسبت به سال گذشته ۴۹.۸ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۱۹۵۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، داده‌های منتشر شده نشان داد که صادرات محصولات سوخت پالایش شده چین در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، چرا که تقاضای داخلی ضعیف، پالایشگاه‌ها را به انتقال ذخایر به خارج از کشور سوق داد، در حالی که واردات نفت خام همچنان بالا بود.

صادرات گازوئیل نسبت به سال گذشته تقریباً چهار برابر افزایش یافت و به ۶۰۰ هزار متریک تن رسید و صادرات بنزین نیز با ۶۷ درصد افزایش به ۱.۳۶ میلیون تن رسید.

تقاضای داخلی دیزل تحت تأثیر تداوم ضعف در بازار املاک و مستغلات چین و همچنین کاهش رشد در بخش تولید قرار گرفت.

انتظار می‌رفت تقاضای داخلی بنزین در ماه می‌ کاهش یابد، زیرا سفر‌های جاده‌ای پس از پایان تعطیلات ملی در ابتدای ماه به حالت عادی بازگشت.

به گفته تحلیلگران، با پایان تعطیلات و کاهش خرده فروشی پس از آن، فرض بر این بود که تقاضا برای بنزین و گازوئیل کاهش و صادرات بهبود یابد.

افزایش تقاضا از سوی بخش هوانوردی همچنین منجر به افزایش صادرات نفت سفید شد که در مقایسه با ۸۱۰۰۰۰ متریک تن در سال گذشته به ۹۵۰۰۰۰ تن رسید.


داده‌ها نشان می‌دهد که کل صادرات سوخت تصفیه شده که شامل سوخت کشتی‌های جنگی نیز می‌شود نسبت به سال گذشته ۴۹.۸ درصد افزایش یافته و در ماه می‌به ۴.۸۸ میلیون تن رسیده است.

داده‌های امروز همچنین نشان داد که چین در ماه می ۶.۴۱ میلیون تن LNG وارد کرده است که ۳۱.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، زیرا کاهش شدید قیمت‌های لحظه‌ای باعث تشویق خرید شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر