برنامه مالزی برای «دلارزدایی» در تجارت با کشور‌های آسیایی

برنامه مالزی برای «دلارزدایی» در تجارت با کشور‌های آسیایی
دولت مالزی اعلام کرد که تاکنون سه کشور چین، تایلند و اندونزی از پول ملی این کشور در مبادلات اقتصادی با این کشور استفاده می‌کنند.
کد خبر : ۱۵۲۱۰۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دولت مالزی اعلام کرد که برنامه‌هایی برای جایگزینی استفاده از دلار آمریکا در تجارت بین کشور‌های آسه آن وجود دارد.

به گزارش وب سایت nst، داتوک سری احمد مصلان، معاون وزیر دارایی تایید کرد: این کار با تأسیس صندوق پول آسیایی که شامل ۶۸ کشور است، به طور فزاینده‌ای انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: کشور‌هایی هستند که از سال ۲۰۲۲ به استفاده از ارز‌های خود در تجارت به عنوان بخشی از خطوط سوآپ دوجانبه ادامه می‌دهند.

وی فاش کرد: «اگرچه هنوز در مراحل اولیه است، اما سه کشور چین، تایلند و اندونزی در مبادلات اقتصادی با مالزی تاکنون از پول ملی خود استفاده می‌کنند».

شایان ذکر است که جایگزینی دلار آمریکا محدود به کشور‌های آسه آن نبود، بلکه آژانس آمریکایی "بلومبرگ" فاش کرد که سیستم پرداخت پان آفریقایی که به کشور‌های آفریقایی امکان داد و ستد بین خود را با استفاده از ارز‌های خود می‌دهد، در حال افزایش است.

به گفته این آژانس، آفریقا تنها نیست که به دنبال راه‌هایی برای قطع وابستگی خود به ارز ایالات متحده است، زیرا فشاری برای دلارزدایی در بازار‌های نوظهور از جمله تلاش‌های هند برای تسویه تجارت از طریق روپیه وجود دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر