آیا آلمان با سال‌های رونق اقتصادی خداحافظی خواهد کرد؟

آیا آلمان با سال‌های رونق اقتصادی خداحافظی خواهد کرد؟
انتظار می‌رود پس از تجربه رکود اقتصادی در زمستان امسال، اقتصاد آلمان در کنار کشور‌های منطقه یورو، امسال را با رنگ قرمز پایان دهد.
کد خبر : ۱۵۲۲۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، اولاف شولز، صدراعظم آلمان می‌گوید که "شرکت‌های بیشتری، حتی کوچک و متوسط، در حال بررسی انتقال بخشی از سرمایه گذاری‌های خود به خارج از آلمان هستند. "

اولاف شولز، صدراعظم آلمان اخیرا از تحول صنعتی که کشورش با سرعت تمام در حال پیشروی است صحبت کرد، اما روسای شرکت و کارشناسان هشدار می‌دهند که شرایط سختی در انتظار بزرگترین اقتصاد اروپا است.


در حالی که دولت این کشور رشد تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می‌کند، مؤسسات اقتصادی بزرگ و صندوق بین المللی پول کاهش بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد را برآورد می‌کنند.

تورم، افزایش نرخ بهره، بهبود آهسته در چین و قیمت انرژی بر فعالیت‌های آلمان تأثیر می‌گذارد. اما نتیجه از این هم بدتر خواهد بود، همانطور که رئیس فدراسیون صنایع آلمان، زیگفرید روسورم، این هفته هشدار داد و گفت: " کشور در حال حاضر با کوهی از چالش‌های فزاینده مواجه است. "

اخیرا تصاویری از آلمان به عنوان "مرد بیمار اروپا" در رسانه‌ها و فضای مجازی ظاهر شده است که اشاره‌ای به دوره‌ای در چند دهه پیش دارد که این کشور به دلیل عدم رقابت پذیری و بیکاری بالا لقب گرفته بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر