تجارت ایران و اتحادیه اروپا به ۱.۵ میلیارد یورو رسید

تجارت ایران و اتحادیه اروپا به ۱.۵ میلیارد یورو رسید
مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی به حدود ۱.۵ میلیارد یورو رسیده است.
کد خبر : ۱۵۲۳۵۱

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا را در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی ۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون یورو اعلام کرد.



مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۴ ماه نخست امسال با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون یورو اعلام شده بود.



بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۴ ماهه ۲۰۲۳ با کاهش ۸ درصدی مواجه شده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۴ ماه نخست امسال به ۱ میلیارد و ۲۰۸ میلیون یورو رسیده است. کشور‌های اروپایی در مدت مشابه سال قبل ۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.



واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۴ ماه نخست ۲۰۲۳ نیز ۲۲ درصد کاهش داشته است. اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا آوریل امسال ۲۸۲ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۶۱ میلیون یورو اعلام شده بود.



سهم ۳۱ درصدی آلمان از کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا

بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان کشور‌های اروپایی طی ۴ ماهه ۲۰۲۳ بوده است. این کشور ۳۱ درصد از کل مبادلات اتحادیه اروپا با ایران را به خود اختصاص داده است.



کل مبادلات ایران و آلمان در ۴ ماه نخست ۲۰۲۳ با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۶۵ میلیون یورو رسیده است.



صادرات آلمان به ایران در این دوره ۲۷ درصد کاهش یافته و به ۳۷۳ میلیون یورو رسیده است. واردات آلمان از ایران در ۴ ماهه امسال نیز با کاهش ۱۴درصدی مواجه شده و به ۹۲ میلیون یورو رسیده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل ۵۱۷ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۰۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر