19 مرداد 1402 - 11:58
کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد:

پیمان شانگهای راه سرمایه گذاری خارجی به ایران را باز خواهد کرد

پیمان شانگهای راه سرمایه گذاری خارجی به ایران را باز خواهد کرد
یک کارشناس اقتصادی گفت: پیمان شانگهای مراودات مالی را بین کشور‌های عضو بهبود خواهد داد.
کد خبر : ۱۵۲۵۵۲

حسین ساسانی، دبیر کل سابق کنفدراسیون صنعت ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: هر ارتباطی با هر کشوری به سود کشور ما است و ما باید تلاش کنیم با کشور‌های مختلف دنیا ارتباط برقرار کنیم.


این کارشناس اقتصادی بیان داشت: این ارتباطات باید منجر به «اعتماد سازی» شود و اعتماد سازی منجر خواهد شد تا راه سرمایه گذاری خارجی به ایران باز شود تا در کشورمان سرمایه گذاری کنند.


ساسانی تصریح کرد: همچنین بهبود اعتماد سازی موجب خواهد شد تا سیستم بانکی کشور‌های مختلف با سیستم بانکی ایران ارتباط برقرار کنند و در نتیجه برقراری گسترش ارتباطات بانکی، منابع مالی گردش خواهند کرد.


دبیر کل سابق کنفدراسیون صنعت ایران عنوان کرد: در نتیجه گسترش ارتباطات با اعضای پیمان شانگهای موجب خواهد شد تا بد گمانی‌ها و بی اعتمادی‌های گذشته بین ایران و سایر کشور‌های عضو بر طرف شود، پس از اعتماد سازی باید به سمتی برویم که مبادلات بانکی ایران با بانک‌های کشور‌های عضو بهبود یابد تا مشکلات نظام مالی حل و فصل شود، ضمن این که با بهبود مراودات بانکی می‌توانیم نفت خود را به راحتی بفروشیم تا درآمد زایی کشور را بهبود ببخشیم.


وی افزود: بهبود مراودات بانکی همچنین موجب خواهد شد پروژه‌های مالی به ثمر برسد و هزینه‌های جاری کشور به راحتی تامین خواهد شد، در نتیجه یکی از عوامل کسری بودجه در کشور از بین خواهد رفت.


این کارشناس اقتصادی بیان داشت: یکی از مسائل مهم در پیمان شانگهای این است که سوئیفت برای ایران باز باشد و ما بتوانیم از آن به راحتی استفاده کنیم. دومین مسئله این است که ما وارد پیمان نامه‌هایی شویم که موضوع پول شویی مطرح نشود و محدودیتی برای ما ایجاد نکند.


ساسانی در پایان با اشاره به این نکته که برای بهبود روابط با کشور‌های عضو شانگهای باید برنامه عملیاتی تدوین کنیم، بیان داشت: عضویت دائم ایران به بانک مرکزی کمک خواهد کرد تا دریافت درآمد‌های ایران را تسهیل کند، بدین ترتیب دست بانک مرکزی برای انجام وظایف خود بازتر و بهتر خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر