خطر نسخه جعلی تلگرام برای اندرویدی‌ها

خطر نسخه جعلی تلگرام برای اندرویدی‌ها
نسخه جعلی تلگرام دستگاه‌های اندرویدی را به بدافزار آلوده می‌کند.
کد خبر : ۱۵۲۶۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، براساس گزارشی که محققان امنیت سایبری در چک پوینت منتشر کردند، نسخه جعلی اپلیکیشن پیام‌رسانی فوری تلگرام در سیستم اندروید منتشر شده است و این نسخه حاوی بدافزار‌هایی است که امنیت کاربران را تهدید می‌کند.

هنگامی که برنامه جعلی روی دستگاه قربانی نصب می‌شود، شروع به اجرای کد‌های مخرب در پس‌زمینه می‌کند که به عنوان یک سرویس دانلود به‌روزرسانی ظاهر می‌شود.


ابتدا شروع به جمع‌آوری داده‌های مربوط به دستگاه قربانی می‌کند، سپس با سرور اختصاصی خود ارتباط برقرار می‌کند تا فایل‌های بیشتری از جمله ویروس تروجان به نام Triada را دانلود کند.

ویروس Triada می‌تواند در دستگاه قدرت پیدا کند و خود را به سایر فرآیند‌های سیستم تزریق کند و همچنین می‌تواند با درگیر کردن قربانیان در خدمات پولی و خرید دیجیتالی با استفاده از شماره تلفن و پیامک‌های آنها، پول را از حساب قربانیان سرقت کند.

علاوه بر آن، این ویروس می‌تواند با ضبط رمز‌های عبور و داده‌های حساس روی دستگاه و نمایش آزاردهنده تبلیغات برای کاربر چالش ایجاد کند.

ویروس Triada یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌هایی است که دستگاه‌های اندرویدی را به دلیل قابلیت نفوذ عمیق به سیستم عامل و دستکاری فرآیند‌ها و برنامه‌های سیستمی آلوده می‌کند و معمولاً از طریق برنامه‌های آلوده که از منابع نامعتبر دانلود می‌شوند منتشر می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر