در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

پایان تابستان، شروع صعود شارپی بازار سهام/ سرمایه‌گذاران به کدام بازارها ورود می‌کنند؟

پایان تابستان، شروع صعود شارپی بازار سهام  سرمایه‌گذاران به کدام بازارها ورود می‌کنند؟
یک کارشناس بازار سهام گفت: برخی فعالان بازار‌ براین باورند که نرخ دلار در بازار غیر رسمی تا کانال ۴۵هزار تومان ریزش خواهد داشت.
کد خبر : ۱۵۲۸۲۳

نوید اختری زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه شاهد کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی هستیم، اظهار کرد: همین موضوع موجب شده است تا انتظارات تورمی نیز کاهش یابد.


اختری زاده بیان داشت: اخبار مثبتی که در حوزه بین‌الملل منتشر می‌شود موجب شده تا نرخ ارز در بازار غیررسمی هم کاهش یابد و در همین حال برخی از فعالان بازار‌ها عنوان می‌کنند که نرخ دلار در بازار غیر رسمی تا کانال ۴۵ هزار تومان ریزش خواهد کرد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر رکود در بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو سایه افکنده و این موضوع موجب شده است تا سرمایه گذاران به این بازار‌ها ورود نکنند، بنابراین کاهش خرید و فروش در بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو بسیار عمیق‌تر شده است.


این تحلیلگر بازار‌های مالی گفت: در مقابل شاهد تقویت بنیاد بازار سرمایه هستیم، به عنوان نمونه گزارش‌های سه ماهه شرکت‌های بورسی که منتشر شده حاکی از آن است که سود شرکت‌های بورسی روند صعودی دارد.


اختری زاده در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد تا سه ماه آینده شاخص کل بازار سرمایه در کانال‌های فعلی در نوسان باشد، اما بعد از گذشت این سه ماه، یعنی از اواخر فصل تابستان دور جدیدی از رشد شارپی بازار سهام را شاهد خواهیم بود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر