22 تير 1402 - 18:31
وزیر ارتباطات به مناسبت روز فناوری اطلاعات اعلام کرد:

حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال

حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه اقتصاد دیجیتال، حمایت از کسب‌وکارها و رفع موانع این حوزه را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر : ۱۵۲۹۰۸

به گزارش ایبِنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» در پیامی به مناسبت ۲۲ تیرماه روز فناوری اطلاعات نوشت: بیست و دوم تیرماه همزمان با زادروز دانشمند و ریاضیدان بزرگ ایرانی، «محمد بن موسی خوارزمی» که مایه افتخار جهان اسلام است، به عنوان «روز فناوری اطلاعات» نام گذاری شده که می‌تواند فرصتی برای یادآوری زحمات و خدمات متخصصان و فعالان این بخش باشد.

زارع پور خاطر نشان کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش غیر قابل انکاری در بهبود کیفیت زندگی داشته و همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از پیشران‌های اصلی توسعه اقتصادی در کشور بوده و علاوه بر ارزش آفرینی در این حوزه می‌تواند سایر صنایع را بهره‌ور سازد.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اهداف و وعده‌های دولت سیزدهم، سیاست‌ها و اولویت اصلی خود را در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کار‌های این حوزه و رفع موانع پیش روی فعالان این عرصه را قرار داده و با هدفگذاری دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه چشم‌انداز و مسیر حرکت خود را تعیین کرده است.

وزیر ارتباطات یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه هفتم توسعه را توسعه اقتصاد دیجیتال برشمرد و تاکید کرد: اهداف و احکام پیش بینی شده در لایحه نوید بخش آینده‌ای روشن برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال‌های آتی است که البته دستیابی به این هدف نیازمند همراهی و همدلی فعالان بخش خصوصی، بخش دولتی و تشکل‌های صنفی نیز است.

زارع پور با تبریک روز فناوری اطلاعات به متخصصان و فعالان این عرصه ابراز امیدواری کرد که با همدلی، همراهی، هم افزایی و تلاش مضاعف همه فعالان این زیست بوم، زمینه اعتلا و پیشرفت در خور شان کشور عزیزمان را بیش از پیش فراهم کرده و ضمن کسب رضایت مردم، گام‌های موثرتری در این مسیر بردارند.

وی با اشاره به میزبانی سومین اجلاس وزرای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند با بهره مندی از امکانات و توانمندی‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی کشور‌های عضو، ضمن فراهم آوردن زمینه ارتقاء همکاری مشترک در این حوزه، با شناسایی فرصت‌های کلیدی در عرصه فناوری‌های نوین ارتباطی، موجبات تقویت و تبدیل سازمان اکو به یک بلوک قدرتمند در مجامع بین المللی را فراهم کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر