پیش‌بینی بورس امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۲/ شاخص بورس دوباره صعودی می‌شود؟

پیش‌بینی بورس امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۲  شاخص بورس دوباره صعودی می‌شود؟
کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر «رفتار پنیک»( ترس و هراس شدید) به بسیاری از سرمایه‌گذاران چیره شده است.
کد خبر : ۱۵۲۹۹۴

نیما نائینیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: از هفته گذشته که شاخص کل بورس روند کاهشی خود را شروع کرد، این افت به حدی بود که شاخص کل بورس به زیر سقف تاریخی خود رسید. سقف تاریخی شاخص کل بورس در مرداد ماه سال ۹۹ در کانال دو میلیون و ۷۰ هزار واحدی قرار داشت.


این تحلیل گر بازار‌های مالی بیان داشت: افت بورس آن هم به این میزان را باید در «رفتار هیجانی» اهالی بازار سهام جست جو کرد، زیرا رفتار هیجانی بر سرمایه گذاران غالب شده است.


وی افزود: در حال حاضر «رفتار پنیک (هراس شدید)» به بسیاری از سرمایه گذاران چیره شده است.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: در هفته گذشته دو خبر بد در بازار سرمایه مخابره شد که تاثیری بدی بر این بازار گذاشت، اولین خبر مربوط به نامه معاملات روز ۱۷ اردیبهشت بود که حواشی زیادی داشت و عامل دوم مربوط به افزایش نرخ گاز توسط شرکت پالایش و پخش بود که منجر به کاهش سود شرکت‌های پالایشی شده بود، این موضوع موجب شد تا کلیت بازار سهام تحت تاثیر قرار گیرد.


نائینیان با تاکید بر این موضوع که «حقیقت وجودی بازار سرمایه در شرایط کنونی با آنچه که در تابلو بازار سهام مشاهده می‌کنیم متفاوت است»، گفت: در حال حاضر بسیاری از سهام‌ها ارزندگی بالایی دارند، به طوری که حقیقی‌ها دست به فروش هیجانی می‌زنند؛ اما خریداران حقوقی پای سهم نشسته اند و اقدام به خرید سهام‌های با ارزندگی بالا می‌کنند.


این فعال بازار سرمایه اظهار کرد: در این میان تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی رخ می‌دهد؛ به این معنی که حقوقی‌ها با صبر و حوصله و با قیمت پایین در حال جمع آوری سهام‌های ارزنده هستند.


وی اضافه کرد: در این شرایط توصیه بنده به سرمایه‌گذاران این است که سهام‌ها و بازار سهام را از چند منظر بررسی کنند، یکی از این موارد ارزش دلاری بازار سهام است، زیرا ارزش دلاری بازار سهام، آینده این بازار را ترسیم خواهد کرد و اگر قرار باشد که بازار سهام افت کند، ارزش دلاری بازار سهام این  روند کاهشی را هشدار خواهد داد.


این تحلیلگر بازار‌های مالی عنوان کرد: در حال حاضر ارزش دلاری بازار سهام کمتر از ۱۹۵ میلیارد دلار است که در مقایسه با سابقه تاریخی، قیمت فعلی دلاری بازار سهام برابر با سال ۹۸ است، بنابراین ارزش دلاری بازار سهام نشان می‌دهد که هیچ حبابی در بازار سهام وجود ندارد.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: ارزش و حجم معاملات بازار سهام از شیب نزولی خارج شده و در حال افزایش است، این موضوع به این معنی است که خریدار پای سهم‌ها نشسته تا به سرعت اقدام به خرید کند.


نائینیان در پایان تاکید کرد: با کاهش ترس و رفتار هیجانی در بازار سهام انتظار می‌رود که نیمه دوم هفته جاری شاخص کل بازار سرمایه روند صعودی خود را مجددا شروع کند.

برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر