اقدامات جدید آرژانتین برای افزایش ذخایر ارزی

اقدامات جدید آرژانتین برای افزایش ذخایر ارزی
پس از اعلام دولت آرژانتین مبنی بر تشویق صادرات و محدود کردن واردات، دلار آمریکا در بازار سیاه به ۵۵۰ پزو رسید که پیش از آن ۵۲۸ پزو بود.
کد خبر : ۱۵۳۲۸۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، پزو آرژانتین ارزش خود را در بازار غیر رسمی بیشتر از دست داده است.

روز گذشته، همزمان با مذاکره با صندوق بین‌المللی پول برای بازپرداخت وام‌های خود، دولت اقدامات جدیدی را برای تقویت ذخایر رو به کاهش ارز خارجی خود اعلام کرد.

دلار آمریکا در بازار سیاه ۵۵۰ پزو را ثبت کرد، در حالی که هفته گذشته ۵۲۸ پزو بود، زیرا دولت اعلام کرد اقداماتی را برای تحریک صادرات و محدود کردن واردات انجام می‌دهد.

بسیاری از آرژانتینی‌ها ناچار شدند پس انداز‌های خود به ارز محلی را به دلار تبدیل کنند، زیرا این تنها ابزار دفاعی برای مقابله با تورم افسارگسیخته است که در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح خود در سه دهه اخیر جهش کرد و ۹۴.۸ درصد را ثبت کرد.

ذخایر ارزی این کشور که در ژانویه ۴۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، به کمی بیش از ۲۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در نیمه اول سال جاری، کسری تجاری آرژانتین به ۴.۴ میلیارد دلار رسید.

از جمله اقدامات جدید اعلام شده از سوی دولت شامل تعیین نرخ رسمی جدید دلار برای صادرات محصولات کشاورزی برابر با ۳۴۰ پزو است.

این اقدامات همچنین شامل اعمال مالیات‌های جدید بر واردات است.

دولت این کشور به دلیل مذاکرات خود با صندوق بین‌المللی پول درباره بازپرداخت وام ۴۴ میلیارد دلاری و عواقب خشکسالی بی‌سابقه‌ای که کشور متحمل شده است، تحت فشار است.

پیش از این، دولت آرژانتین و صندوق بین المللی پول توافق خود را بر سر اهداف و معیار‌های اساسی طرح بازپرداخت اعلام کردند.

بوئنوس آیرس تاکنون نتوانسته شرایط صندوق بین‌المللی پول را برآورده کند و این صندوق را ملزم به انباشت ذخایر خارجی و کاهش کسری بودجه می‌کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر