04 مرداد 1402 - 11:03
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با ایبِنا؛

نگاه فرزین به بازار ارز عمیق و کاملا درست است/ بازگشت آرامش به بازار

نگاه فرزین به بازار ارز عمیق و کاملا درست است  بازگشت آرامش به بازار
یک اقتصاددان اقدامات رئیس کل بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز را مثبت ارزیابی کرد و بخشی از آرامش بازار را ناشی از آن دانست.
کد خبر : ۱۵۳۳۲۵

کامران ندری؛ اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: بانک مرکزی در دو ماه گذشته به خوبی توانسته است آرامش را بر بازار ارز حاکم کند.


وی تصریح کرد: نرخ ارز در بازار غیررسمی با شیب کم، روند نزولی را طی کرده است و اگر شرایطی فراهم شود که اصلاحات ساختاری دیگر نیز در اقتصاد ایران ایجاد شود، در آن زمان شیب نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی به مدت طولانی ادامه خواهد داشت.


عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)  با اشاره به این موضوع که خوشبختانه در چند ماه گذشته بخشی از منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور، آزاد شده است، گفت: بخشی از آرامش بازار ارز در چند ماه اخیر به دلیل اقداماتی است که بازارساز در این بازار انجام داده است.


وی ادامه داد: عامل دیگری که به بانک مرکزی کمک کرد تا بازار ارز ساماندهی و کنترل شود، توافق‌هایی است که بین ایران و کشورهای مختلف روی داد.


این اقتصاددان تصریح کرد: به هر میزان که بازار ارز ساماندهی بهتری داشته باشد، به همان نسبت اقتصاد کشور هم به سمت رشد اقتصادی پیش خواهد رفت.


ندری افزود: نگاهی که آقای فرزین ، رئیس کل بانک مرکزی به ساماندهی بازار ارز دارند، عمیق و کاملا درست است چرا که گام‌های خیلی خوبی هم در این زمینه برداشته است.


عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به این اقدامات گفت: ساماندهی بازار ارز، رسمیت بخشیدن به معاملات و توسعه مبادلات ارزی بر پایه ابزار‌های جدید مانند راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران را باید به فال نیک گرفت.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر