10 مرداد 1402 - 16:01

اینوتکنیک، تکمیل پازل نوآوری، سیاست گذاری و تنظیم گری رگولاتوری است

اینوتکنیک، تکمیل پازل نوآوری، سیاست گذاری و تنظیم گری رگولاتوری است
اینوتکنیک قرار است به شکل سلسله رویدادی مستمر برای حل موضوعات صنعت بانکداری در حوزه تنظیم گری، سیاست‌گذاری و نظارت برگزار شود.
کد خبر : ۱۵۳۵۳۶

به گزارش ایبِنا، دکتر علی عبدالهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، درباره اهداف و شکل برگزاری رویداد اینوتکنیک گفت: نیاز‌های گسترده رگولاتور به استفاده از فناوری در زمینه تنظیم‌گری از یک سو و کاربرد‌های فراوان فناوری هوش مصنوعی در حوزه تنظیم‌گری فناورانه و نظارت هوشمند از سوی دیگر؛ شرکت ملی انفورماتیک را بر آن داشت تا در راستای مسئولیت‌های حاکمیتی خود اولین دوره از رویداد اینوتکنیک را ترتیب دهد.

وی افزود: انتخاب موضوع هوش مصنوعی برای نخستین دوره از اینوتکنیک، این هدف را دنبال می‌کند که زمینه لازم برای تعاملات مؤثر و منسجم میان بانک مرکزی به‌عنوان رگولاتور پولی کشور، بانک‌ها و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات فناورانه به‌منظور ایجاد بستر لازم برای شکل‌گیری رگولاتوری فناورانه، فراهم شود.

ایشان تصریح کرد: با توجه به اینکه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت امسال با موضوع بانکداری هوشمند تدارک دیده شده، تم اینوتکنیک را نیز در نخستین دوره آن بر مبنای هوش مصنوعی انتخاب کردیم تا ضمن استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان بیرونی، نتایج و دستاورد‌های این رویداد مبتنی بر نوآوری باز، در همایش نظام‌های پرداخت نیز مورد بهره برداری و ارائه قرار گیرد. بر این اساس بنا داریم تا دستاورد‌ها و پیشنهادات عملی حاصل در اینوتکنیک را برای حل و فصل نظام مسائل بانکداری در قالب سخنرانی علمی یا پنل تخصصی در دهمین همایش بانکداری و نظام‌های پرداخت در اختیار صنعت بانکی و پرداخت کشور قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با تاکید بر اینکه اینوتکنیک در راستای اهداف بانک مرکزی و همایش نظام‌های پرداخت معرفی می‌شود، تأکید کرد: این رویداد قرار نیست در قالب همایش یا نمایشگاه برگزار شود، بلکه همراستا با سایر فعالیت‌های گروه ملی انفورماتیک می‌تواند به عنوان مکمل فعالیت‌های سندباکس به صورت مستمر ادامه یابد و کارکرد آن استفاده از رویکرد نوآوری‌های باز در حل چالش‌هایی است که شبکه بانکی در حوزه وظایف خود با آن مواجه است.

عبدالهی در پایان تصریح کرد: در سال‌های اخیر همکاری خوبی میان شرکت ملی انفورماتیک و بانک مرکزی برای ارتقای فناوری در شبکه بانکی انجام شده است و در ادامه این مسیر تصمیم به برگزاری سلسله رویداد‌های اینوتکنیک گرفته شد که در هر دوره آن، یک موضوع اصلی فناوری نوین انتخاب می‏شود تا علاوه بر قابلیت حل چالش‌های شبکه بانکی، به نوآوری در رگولاتوری کمک کند. همچنین در هر دوره از رویداد، مجموعه‌های از چالش‌ها و هم‏راستا با موضوع رویداد، برگزیده و در قالب‌های مختلف به‌ویژه از طریق برگزاری مسابقه چالش معکوس، با مخاطبان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 

اینوتکنیک، تکمیل پازل نوآوری، سیاست گذاری و تنظیم گری رگولاتوری است

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر