احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای سومین ماه متوالی

احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای سومین ماه متوالی
تحلیلگران معتقدند، عربستان احتمالا قیمت نفت سبک خود برای مشتریان آسیایی را برای سومین ماه متوالی افزایش خواهد داد.
کد خبر : ۱۵۳۵۴۶

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام در جهان، احتمالا قیمت نفت سبک خود برای مشتریان آسیایی را برای سومین ماه متوالی افزایش خواهد داد.

رویترز به نقل از ۵ منبع آگاه نوشت، آرامکو، شرکت نفت عربستان احتمالا قیمت رسمی نفت سبک خود را برای فروش در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست حدود ۴۵ سنت افزایش خواهد داد و به ۳.۶۵ دلار بالاتر از شاخص عمان دبی به فروش خواهد رساند که بالاترین میزان تفاوت قیمت انواع نفت در سال جاری خواهد بود.

عربستان اعلام کرده است که تولید خود را در ماه جولای و آگوست روزانه یک میلیون بشکه بیش از میزان تعیین شده اوپک پلاس کاهش خواهد داد.

بازیگران و تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند، ریاض این کاهش تولید را برای یک ماه دیگر در ماه سپتامبر ادامه خواهد داد و این خبر را در نشست ماهانه کمیته وزارتی اوپک پلاس در ۴ اگوست اعلام خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت رسمی عربستان هواره دشوار بوده است، اما کاهش یک میلیون بشکه‌ای به عنوان پایه برآورد قیمت ماه سپتامبر در نظر گرفته می‌شود.

کاهش عرضه باعث افزایش قیمت نفت به ویژه برای نفت خام ترش از اواخر ماه ژوئن شده است.

از طرفی گفته می‌شود افزایش نفت سبک عربستان به علت بهبود سود پالایش در آسیاست.

بیشتر تحلیلگران انتظار دارند که عربستان قیمت نفت سنگین و مدیوم خود را بیش از نفت فوق سبک خود افزایش دهد، زیرا نفت سبک بیشتر عرضه می‌شود.

قیمت رسمی نفت فروشی عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمت‌گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت ۹ میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود، تأثیر می‌گذارد.

شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت نفت این کشور بر اساس پیشنهاد‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می‌کند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: نفت عربستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر