21 مرداد 1402 - 09:18
ایبِنا بررسی کرد؛

صندوق‌هایی که بیشتر از شاخص کل بازدهی می‌دهند + نمودار

صندوق‌هایی که بیشتر از شاخص کل بازدهی می‌دهند + نمودار
صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی تقریبا دو برابر شاخص کل بورس بازدهی کسب کرده اند.
کد خبر : ۱۵۳۸۵۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یکی از اصلی‌ترین مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری، مدیریت و کاهش ریسک است. بدون توجه به نوع صندوق، می‌توان گفت که سرمایه گذاری در صندوق‌ها در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم ریسک کمتری دارند؛ چرا که در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه شما توسط افراد متخصص و زبده مدیریت می‌شود. مدیریت صندوق ها، معمولا توسط افراد با تجربه و با تخصص کافی انجام می‌شود. به همین دلیل افرادی که سواد مالی لازم برای خرید و فروش سهام را ندارند و می‌خواهند در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند می‌توانند در صندوق‌های سرمایه گذاری ورود کنند.

باید صندوق‌های سرمایه گذاری را بشناسید و با توجه به درجه ریسک خود در سرمایه گذاری، اقدام به خرید نوع صندوق مورد نظر کنید، به عنوان نمونه صندوق‌های جسورانه ریسک بسیار زیادی دارند و توصیه می‌شود که سهام داران حقیقی وارد این صندوق‌ها نشوند.

در مقابل سرمایه گذاری در صندوق اوراق بهادار با درآمد ثابت کم‌ترین ریسک را دارد و توانسته است نقدینگی زیادی به خود جذب کند.

در جدل زیر اطلاعات تجمیعی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که مجموع ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری ۸,۲۳۲,۷۱۴.۵ میلیارد ریال است.


صندوق‌هایی که بیشتر از شاخص کل بازدهی می‌دهند + نمودار



با توجه به جدول فوق در بازده یک ساله صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی با کسب بازدهی ۷۴ درصدی بازده بیشتری نسبت به سایر صندوق‌های سرمایه گذاری داشته است.

با توجه به این که بازده یک سال شاخص کل بورس ۴۰ درصد است، صندوق‌های اوراق بهادار مبتنی بر سپرده کالایی و اختصاصی بازارگردانی و صندوق در سهام، بازده بیشتر از شاخص کل بورس نصیب سرمایه گذاران کرده اند.

به عنوان نمونه، صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی تقریبا دو برابر شاخص کل بورس بازدهی کسب کرده اند.


صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سپرده کالایی و همچنین صندوق سرمایه گذاری در سهام به ترتیب بازده ۴۸ و ۴۷ درصدی را در یک سال گذشته کسب کرده اند که به مراتب بازدهی بهتر از شاخص کل بورس داشته اند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر