قیمت جهانی طلا امروز؛ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

قیمت جهانی طلا امروز؛ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۷۸ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۴۰۲۲

به گزارش ایبِنا و به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه، یک روز پس از آنکه برای اولین بار طی یک ماه و نیم گذشته از سطح ۱۹۰۰ دلار پایین‌تر رفت، ثابت مانده است. احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارزش اوراق قرضه خزانه داری این کشور را بالا برده است.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۷۸ سنت رسید.

 

قیمت طلا در روز سه شنبه تا ۱۸۹۵ دلار و ۵۰ سنت پایین آمد، یعنی پایین‌ترین رقم از پایان ماه ژوئن. ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسیده و جذابیت آن نسبت به طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش یافته است.

 

از طرف دیگر بالا رفتن ارزش دلار آمریکا هم خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده و تمایل به خرید آن را برای سرمایه‌گذاران پایین آورده است.
طبق گفته تحلیلگران، اطلاعات اقتصادی خارج از آمریکا هم فضا را برای بالا نگه داشتن نرخ بهره فراهم‌تر کرده است.

 

جزئیات اجلاس ماه ژوئیه فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاران جهت بررسی استراتژی آینده این بانک فراهم کند.

 

رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس آمریکا گفت در حالی که بانک مرکزی این کشور پیشرفت‌هایی در مبارزه با تورم داشته، اما احتمالاً لازم است نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری افزایش یابد تا این ماموریت تکمیل شود.

 

قیمت نقره امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۶۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۱ درصد کاهش ۸۹۱ دلار و ۵۸ سنت معامله می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر