05 شهريور 1402 - 12:04

تامین مالی ۸/۶ درصد از تولید برق کشور توسط بانک صنعت و معدن

تامین مالی ۸ ۶ درصد از تولید برق کشور توسط بانک صنعت و معدن
بانک صنعت و معدن در حوزه انرژی نقش فعالی داشته و تولید ۸.۶ درصد برق توسط نیروگاه‌هایی انجام می‌شود که این بانک تامین مالی کرده است.
کد خبر : ۱۵۴۴۳۲

به گزارش ایبِنا، علی خورسندیان؛ مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک بنا به رسالت تخصصی خود در حوزه انرژی نقش فعالی داشته به طوری که تولید ۸.۶ درصد برق تولیدی کشور توسط نیروگاه‌هایی انجام می‌شود که بانک صنعت و معدن آن‌ها را تامین مالی کرده و به رغم محدودیت‌ها بیش از سایر بانک در حال نقش آفرینی است.


وی ضمن بیان این مطلب که اعتبارات اسناد ریالی در دوسال اخیر در این بانک ۲۲۵ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: ضمانت نامه‌های ریالی نیز در این بازه زمانی ۸۹ درصد رشد داشته است. افزود: در این مدت پرداخت‌هایی که بابت تسهیلات انجام گرفته ۹۲ درصد و وصولی‌ها نیز ۱۲۴ رشد داشته است.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین کاهش آهنگ رشد نقدینگی و کاهش نقدینگی بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۸ درصد را از جمله اقدامات امیدوارکننده دولت در مهار تورم ذکر کرد.


خورسندیان ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری نیز یکی دیگر از موضوعات امیدبخش در عملکرد دولت است که بانک صنعت و معدن نیز بخشی از تسهیلات خود را در نقاط مختلف کشور در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری قرار داده و تنها در استان زنجان ۴۲۲۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
این مدیر ارشد بانکی بیان داشت: کلید حل مشکلات اقتصادی امروز کشور که در صدر همه آن‌ها مهار تورم و حفظ اشتغال و تولید است، در دست حمایت همه جانبه و به موقع از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران این بخش است و بانک صنعت و معدن به دنبال تخصیص بهینه منابع مالی به بهترین طرح‌ها و با اهلیت‌ترین تولیدکنندگان است.


وی تصریح کرد: توسعه فرآیند‌های غیرحضوری اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی و پیاده‌سازی و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های بانکداری دیجیتال از جمله برنامه‌های مهم این بانک برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان است و تحقق مشتری محوری مهمترین هدف ماست.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن از رشد اعطای تسهیلات به دانش بنیان‌ها خبر داد و افزود: با وجود محدودیت‌هایی که بانک به لحاظ منابع برای پرداخت تسهیلات با آن مواجه است، میزان پرداخت تسهیلات به دانش بنیان‌ها در این بانک افزایش یافته و تنها در استان زنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون چهار هزار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر