تحلیل گر بازار‌های مالی در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد:

ثبات بازار ارز اقدامی درست برای رشد بورس/ نقدینگی به سمت بازار سرمایه می‌رود

ثبات بازار ارز اقدامی درست برای رشد بورس  نقدینگی به سمت بازار سرمایه می‌رود
یک کارشناس گفت: با کاهش نرخ ارز و تورم، نرخ سود بانکی هم کاهش خواهد یافت و بنابراین نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۴۴۵۱

امیر سیدی؛ کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در دوره جدید شاهد اقداماتی خوبی در مدیریت بانک مرکزی هستیم و یکی از بهترین اقدامات بانک مرکزی سیاست تثبیت نرخ ارز است، به عنوان نمونه وقتی که می‌بینیم به محض این که خبر مثبت و یا منفی مخابره می‌شود، نوسان شدیدی در بازار ارز رخ نمی‌دهد.


سیدی بیان داشت: ثبات بازار ارز یک رویداد مبارک برای اقتصاد ایران است و هرچه قدر که بانک مرکزی بتواند نرخ ارز را تثبیت کند، خود به خود نرخ تورم و ریسک‌های داخلی کاهش خواهد یافت و به عبارت دیگر به دلیل این که نرخ ارز اثرگذار بر تورم است، با کاهش نرخ ارز، نرخ تورم نیز کنترل می‌شود.


مدیرعامل کارگزاری امین سهم اضافه کرد: وقتی نرخ ارز در سطوح پایین قرار داشته باشد و نرخ تورم نیز کاهش یابد، نرخ سود بانکی هم کاهش خواهد یافت و با کاهش نرخ سود بانکی نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت خواهد کرد، زیرا فضای کنونی بازار سهام برای سرمایه گذاری و کسب سود بسیار مناسب است.


سیدی ابراز داشت: سیاست ثبات ارزی اگر همچنان تداوم داشته باشد دیر یا زود شاهد کاهش تورم و کاهش رشد نرخ تورم خواهیم بود، هر چند که در حال حاضر نیز شاهد کاهش شدید نرخ رشد نقدینگی هستیم.


وی در پایان تاکید کرد: ثبات بازار ارز به افزایش اشتغال و تقویت تولید در کشور کمک خواهد کرد.

برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر