06 شهريور 1402 - 10:03

ردپای چین در افزایش قیمت نفت جهانی

ردپای چین در افزایش قیمت نفت جهانی
روز دوشنبه پس از اینکه چین اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد در حال رشد خود انجام داد، قیمت نفت همراه با ارزش بازار‌های سهام افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۴۴۷۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه پس از اینکه چین اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد در حال رشد خود انجام داد، قیمت نفت همراه با ارزش بازار‌های سهام افزایش یافت، اگرچه سرمایه‌گذاران کماکان نگران سرعت رشد و افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا بودند که می‌تواند تقاضای سوخت را کاهش دهد. نفت خام برنت تا ساعت ۴:۱۹ صبح به وقت تهران با ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۴.۷۰ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۰.۰۸ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تونی سایکامور، تحلیل گر؛ پس از اینکه چین در آخرین تلاش برای تقویت بازار‌های پرچالش، حق تمبر (مالیات) در معاملات سهام را به نصف کاهش داد، نفت در آغاز این بازار از وضع بهتری برخوردار شد. متأسفانه، پس از کاهش متوسط (نرخ بهره بانک مرکزی چین) در هفته گذشته، اعلام‌های بالا به منزله یک اقدام مجزای دیگر است که دید منفی سرمایه‌گذاران را نسبت به چین تغییر نمی‌دهد. او افزود که احتمالاً شاخص PMI برای پنجمین ماه متوالی در وضعیت انقباضی باقی خواهد ماند.

تینا تنگ، دیگر تحلیلگر بازار‌ها نیز چنین گفت که سناریوی فرود آهسته‌ی اقتصاد ایالات متحده در روز دوشنبه به رغم موضع تند فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره، بازار‌های انرژی را تقویت کرد. پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که ممکن است بانک مرکزی ایالات متحده برای کاهش تورم بسیار بالا، نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره داشته باشد، نفت برنت و وست تگزاس دومین هفته کاهشی را در روز جمعه ثبت کردند. با این حال، به دلیل حمایت از کاهش ذخایر نفت و کاهش عرضه از سوی گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس، قیمت نفت بالای ۸۰ دلار در هر بشکه باقی ماند.

در ایالات متحده، شرکت‌های انرژی تعداد سکو‌های نفتی فعال را برای نهمین ماه در ماه آگوست کاهش دادند. همچنین، طوفان گرمسیری Idalia در دریای کارائیب شکل گرفته و می‌تواند فلوریدا را درنوردد. پیش بینی می‌شود که طوفان دریافتی مراکز نفت و گاز در خلیج فارس را از دست بدهد و محتمل‌ترین تاثیر آن قطعی برق یک یا دو روزه است که "باید حمایت کوتاه مدت از قیمت نفت را داشته باشیم. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر