12 شهريور 1402 - 16:40

تعهد جدید رئیس جمهور چین

تعهد جدید رئیس جمهور چین
رئیس جمهور چین متعهد شد به گسترش تجارت در خدمات ادامه دهد و همکاری‌های بین المللی در این زمینه را تقویت کند.
کد خبر : ۱۵۴۷۵۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از وام/ شی جین پینگ رئیس جمهور چین، در سخنانی که از طریق سیستم ویدئویی در افتتاحیه "نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات چین ۲۰۲۳" در پایتخت پکن پخش شد، گفت که چین به گسترش بخش خدمات، ایجاد فضای باز، منصفانه و شفاف ادامه خواهد داد و محیط کسب و کار و توسعه باکیفیت تجارت در بخش خدمات را پیش خواهد برد.

وی متعهد شد که در تنظیم قوانین تجارت خدمات جهانی و ایجاد یک سیستم تجارت باز، جامع، شفاف و بدون تبعیض، فعالانه مشارکت کند.

وی افزود: چین همکاری‌های بین المللی را در زمینه تجارت خدمات افزایش خواهد داد و با سایر کشور‌ها برای توسعه آن برای منافع متقابل همکاری خواهد کرد.

این وعده‌های رئیس‌جمهور چین در چارچوب تلاش‌های کشورش برای ارتقای نقش خود و حمایت از رشد اقتصادی جهانی است، پس از اینکه تجارت خدمات به بخش مهمی از تجارت جهانی تبدیل شده است و حدود ۲۰ درصد از کل آن را تشکیل می‌دهد.

چین از مزایای قابل توجهی در بخش خدمات برخوردار است و یکی از بزرگترین صادرکنندگان و واردکنندگان خدماتی مانند فناوری، مالی، حمل و نقل و گردشگری است.

نمایشگاه بین المللی چین برای تجارت خدمات ۲۰۲۳ که از امروز در پکن آغاز به کار کرد تا ۶ سپتامبر با شعار "افق‌های باز برای توسعه، همکاری و آینده‌ای سودآور" ادامه خواهد داشت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر