18 شهريور 1402 - 10:20

آخرین وضعیت ارز بریکس

آخرین وضعیت ارز بریکس
یکی از مقام‌های وزارت خارجه روسیه گفت که یک واحد ارزی برای مبادله ایجاد خواهد شد، اما به زمان نیاز دارد.
کد خبر : ۱۵۴۹۱۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، دیمیتری بیریچفسکی، مسئول بخش همکاری‌های اقتصادی در وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که کشور‌های بریکس در حال ایجاد ارز واحدی هستند، اما این یک فرآیند طولانی و دشوار است. گروهی از اقتصاد‌های نوظهور که در حال حاضر کشور‌های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می‌شوند، در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش اتکای خود به دلار و یورو شامل سیستم‌های پرداخت جایگزین و تجارت با ارز‌های ملی هستند.

ممکن است ارز واحد در بریکس در آینده به وجود آید، اما مسیر رسیدن به آن کند و دشوار است. به هر حال مطمئن هستم که ما به آنجا خواهیم رسید، زیرا شما نمی‌توانید فقط به یک ارز وابسته باشید. سیاست اقتصادی تحت رهبری ایالات متحده، کشور‌های بریکس را بر آن داشته تا احتمالات پیدایش ارز‌های خود را بررسی کنند و به دنبال جایگزینی برای نهاد‌های مالی مبتنی بر دلار باشند. به گفته این دیپلمات، روند دلارزدایی که از قبل آغاز شده به کشور‌های بریکس کمک می‌کند تا به سمت ارز واحدی حرکت کنند. وی ابراز امیدواری کرد که تجارت با ارز‌های ملی در بیانیه نهایی اجلاس سران گروه ۲۰ در هند مطرح شود.

وی افزود: انتظار داریم به تفصیل به موضوع نظام پولی و مالی جهانی و همچنین مسائل تسویه ارز‌های ملی و به طور کلی نقش کشور‌های در حال توسعه پرداخته شود. در اجلاس اخیر بریکس در ژوهانسبورگ، تعدادی از اقتصاددانان شامل یکی از مدیران سابق صندوق بین‌المللی پول، گفتند که سیستم پولی بین‌المللی بر مبنای دلار به شدت «ناکارآمد» می‌شود، در حالی که به نیاز‌های کشور‌های در حال توسعه در چندقطبی نوظهور جهان پاسخ نمی‌دهد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر