27 شهريور 1402 - 12:20
یک کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:

آرامش تولید و بازار با آزادسازی منابع ارزی کشور

آرامش تولید و بازار با آزادسازی منابع ارزی کشور
دسترسی بانک مرکزی به شش میلیارد دلار انتقالی به قطر، آثار روانی و ملموسی روی بازار ارز و مدیریت بهتر آن خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۵۵۲۰۳

به گزارش ایبِنا، آرمان خالقی اظهار کرد: آزادسازی منابع ارزی ایران مسلما روی بازار ارز و سایر بازار‌های موثر بر معیشت مردم و اقتصاد کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و شش میلیارد دلار مذکور در حساب شش بانک ایرانی در قطر است و بانک مرکزی از این طریق دسترسی کاملی به این منابع دارد و می‌تواند طبق توافقات صورت گرفت این مبلغ را در مواردی که نیاز دارد هزینه کند.

وی افزود: این اتفاق آثار روانی مثبتی در بازار و اقتصاد ایران دارد و ذهنیت مردم به این سمت و سو تغییر پیدا خواهد کرد که منابع ارزی تامین می‌شود و دولت کمبود منابع ارزی برای خرید مایحتاج عمومی از جمیه کالا‌های اساسی و دارو ندارد.

این عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت ادامه داد: در این میان مسلما اولویت دولت نیز به سمت و سوی کالا‌های اساسی و دارو متمرکز خواهد شد و دولت می‌تواند از طریق سایر درآمد‌های ارزی خود که کنترلی روی آن وجود ندارد نسبت به تامین و مدیریت سایر نیاز‌های خود مانند قطعات، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز اقدام کند.

خالقی گفت: در چنین شرایطی هر قدر فشار از درآمد‌های ارزی برداشته شود و بتوانیم راحت‌تر نسبت به هزینه‌کرد آن‌ها اقدام کنیم مسلما فشار بیشتری از روی تولید و بازار برداشته خواهد شد و اثر مثبتی روی هر دوی آن‌ها گذاشته‌ایم؛ بنابراین با ادامه این شرایط امیدواریم تولیدکنندگان راحت‌تر بتوانند نسبت به تامین مایحتاج تولید خود از جمله مواد اولیه تولید و تجهیزات و ... اقدام کنند و در ادامه شاهد بازاری آرام‌تر از گذشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر