31 شهريور 1402 - 18:52

ممنوعیت صادرات سوخت روسیه نفت را ۹۴ دلاری کرد

ممنوعیت صادرات سوخت روسیه نفت را ۹۴ دلاری کرد
با ممنوعیت صادرات سوخت از سوی روسیه، قیمت نفت در بازار‌های جهانی به بالای ۹۴ دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۱۵۵۳۵۲

به گزارش ایبِنا، به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی مجدد بازار‌های جهانی در مورد عرضه در جهان به علت ممنوعیت صادرات سوخت از روسیه قیمت نفت در معاملات امروز بازار‌های جهانی، قیمت نفت افزایش یافت.

 

این نگرانی اثر موانع اقتصاد کلان و بالا ماندن نرخ بهره بر بازار‌های نفتی را خنثی کرد.


هر بشکه نفت برنت با ۸۰ سنت افزایش ۹۴.۱۰ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۹۸ سنت افزایش ۹۰.۶۱ دلار معامله شد.


قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته نسبتا ثابت مانده بود در حالی که طی ۳ هفته پیش از آن به علت نگرانی در مورد عرضه کم در جهان، ۱۰ درصد رشد قیمتی را ثبت کرده بودند.

 

ارسال گازوئیل به پایانه‌های مهم دریای بالتیک و دریای سیاه 

 

خبرگزاری دولتی تاس اعلام کرد، شرکت شرکت «ترنس‌نِفت» روسیه، ارسال گازوئیل به پایانه‌های مهم «پریمورسک» و «نووروسیسک» در دریای سیاه و بالتیک را در روز جمعه به حالت تعلیق درآورده است.


دولت روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، روسیه به صورت موقت صادرات بنزین و گازوئیل به همه کشور‌های خارج از دایره چهار کشور شوروی سابق را برای تثبیت بازار داخلی سوخت ممنوع کرده است. هیچ تاریخی برای پایان این ممنوعیت اعلام نشده است.


این ممنوعیت، بی‌ثباتی جدیدی در بازار محصولات پالایش شده جهان که هم‌اکنون با کمی عرضه مواجه است، ایجاد می‌کند و این احتمال وجود دارد که کشور‌های تحت تاثیر این ممنوعیت به دنبال خرید محموله از تامین کنندگان جایگزین باشند.


قیمت عمده‌فروشی بنزین روسیه در روز جمعه در بورس کالای بین‌المللی سنت پترزبورگ، نزدیک به ۱۰ درصد و گازوئیل ۷.۵ درصد کاهش یافت.


تحلیلگران کامرزبانک در یادداشتی اعلام کردند: «این سیگنال‌هایی در مورد تقاضا دیده می‌شود، ممکن است در کوتاه‌مدت بر قیمت نفت تأثیر بگذارند.»


بر اساس آمار‌های شاخص مدیران خرید (PMI) که روز جمعه منتشر شد، اقتصاد منطقه یورو احتمالا در سه ماهه سوم کوچک خواهد شد.


فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را تغییر نداد، اما موضع تند خود در قبال نرخ بهره را تشدید کرد و این امر در مورد اینکه نرخ بالای بهره می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد، تقویت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر