پیش بینی جی پی مورگان:

نفت برنت ممکن است تا سال ۲۰۲۶ به ۱۵۰ دلار در هر بشکه برسد

نفت برنت ممکن است تا سال ۲۰۲۶ به ۱۵۰ دلار در هر بشکه برسد
بانک آمریکایی جی پی مورگان اعلام کرد که قیمت‌های بالای کنونی نفت پتانسیل افزایش بیشتر در دوره آینده را دارد.
کد خبر : ۱۵۵۴۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، پس از تصمیم عربستان و روسیه برای تمدید کاهش تولید نفت و افزایش اخیر قیمت نفت، بانک آمریکایی، جی پی مورگان، پیش بینی می‌کند که نفت خام برنت تا سال ۲۰۲۶ به ۱۵۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

به گفته کریستین مالیک، تحلیلگر این بانک آمریکایی، شوک‌های ظرفیت تولید در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت و دور شدن از سرمایه‌گذاری در بخش هیدروکربن ممکن است در نهایت قیمت نفت برنت را به ۱۵۰ دلار در هر بشکه برساند.

قیمت‌های بالای اخیر نفت به دلیل کاهش تولید اوپک و تقاضای بالا، نگرانی‌های تورمی را افزایش داده و این نگرانی را در مورد بالا ماندن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تر افزایش داده است.

محیط نرخ بهره بالاتر برای یک دوره طولانی‌تر یکی از عوامل اصلی چشم‌انداز صعودی جی‌پی مورگان در مورد قیمت‌ها است، زیرا این بانک معتقد است که این محیط منجر به "محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌ای اختصاص داده شده به اکتشاف و تولید انرژی می‌شود. "

بر اساس برآوردها، نابرابری بین عرضه و تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۵ به ۱.۱ میلیون بشکه در روز تثبیت خواهد شد و در سال ۲۰۳۰ به ۷.۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر