03 مهر 1402 - 15:13

رشد ۷.۹ درصدی اقتصاد حاکی از گام بلند کشور برای تحقق شعار سال است

رشد ۷.۹ درصدی اقتصاد حاکی از گام بلند کشور برای تحقق شعار سال است
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: آمار رشد اقتصادی و گزارش عملکرد صنایع بزرگ بورسی حاکی از گام بلند کشور در تحقق شعار سال است.
کد خبر : ۱۵۵۴۳۵

به گزارش ایبِنا، داود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: آمار رشد اقتصادی در فصل بهار و گزارش عملکرد صنایع بزرگ بورسی در فصل تابستان حاکی از گام بلند کشور در تحقق شعار سال دارد.

وی افزود: یقینا با تلاش‌های مجاهدانه کلیه فعالان اقتصادی شاهد تداوم رشد اقتصادی بالا در نیمه دوم سال و خلق حماسه اقتصادی در سال مهار تورم و رشد تولید خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره گزارش مرکز آمار از حساب‌های ملی فصلی بهار ۱۴۰۲، از آن با عنوان «گزارش امید آفرین» نام برد و با اعلام آمارها، تاکید کرد: رشد محصول ناخالص داخلی ۷.۹ درصد، رشد اقتصادی بدون نفت ۶.۱ درصد، رشد ارزش افزوده گروه خدمات ۹.۳ درصد، رشد ارزش افزوده صنایع و معادن ۷.۳ درصد و رشد ارزش افزوده گروه کشاورزی ۴.۳- درصد شده است.

‏منظور اضافه کرد: در گروه صنایع و معدن، رشته فعالیت‌های استخراج نفت و گاز با رشد ۱۹.۸ درصد، ساختمان با رشد ۴.۷ درصد و صنعت با رشد ۶.۳ درصد در صدر قرار دارند.

وی ادامه داد: در گروه خدمات، واسطه گری‌های مالی با رشد ۴۲.۷ درصد و حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات با رشد ۹ درصد پیشتاز هستند.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به نرخ رشد محصول ناخالص داخلی به تفکیک اجزاء هزینه، اعلام کرد که مصرف نهایی بخش خصوصی ۷.۱ درصد، مصرف نهایی دولت ۱۶.۷ درصد، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۹.۷ درصد و صادرات کالا و خدمات ۲۸.۳ درصد رشد داشته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر