شرکت تامین کننده تیتانیوم بوئینگ آمریکا تحریم شد

شرکت تامین کننده تیتانیوم بوئینگ آمریکا تحریم شد
آمریکا نام شرکت VSMPO-AVISMA روسیه که تامین کننده تیتانیوم شرکت بوئینگ این کشور بود را به فهرست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرده است.
کد خبر : ۱۵۵۵۲۳

‌به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، اداره صنعت و ایمنی آمریکا اخیرا ۲۸ شرکت را مشمول اعمال محدودیت صادراتی تشخیص داده که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت تولید تیتانیوم VSMPO-AVISMA روسیه اشاره کرد. این شرکت‌ها متهم هستند که برخلاف امنیت ملی آمریکا عمل کرده‌اند.

بر اساس اطلاعیه دولت فدرال آمریکا شرکت‌هایی از روسیه، چین، فنلاند، عمان، پاکستان و امارات از این پس برای تعامل با شرکت‌های آمریکایی، صادرات و دیگر فعالیت‌ها نیازمند دریافت مجوز جداگانه از دولت آمریکا هستند.

شرکت VSMPO-AVISMA روسیه بزرگ‌ترین تولیدکننده تیتانیوم در جهان است و پیشتر یکی از اصلی‌ترین تامین‌کننده تیتانیوم برای شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا بود. از محصولات این شرکت در ساخت هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷، ۷۶۷، ۷۸۷، ۷۷۷ و X۷۷۷ استفاده می‌شده است. البته در سال ۲۰۲۲ شرکت آمریکایی تصمیم گرفت همکاری خود با طرف روسی را متوقف کند.

بر اساس بیانیه دولت آمریکا نام این شرکت به خاطر مخاطرات ایجادشده برای فناوری‌های دفاعی آمریکا و همچنین همکاری مستقیم با ارتش روسیه و نهاد‌های امنیتی این کشور، در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

گفته می‌شود؛ ۴ شرکت روسی دیگر نیز به تازگی از سوی آمریکا تحریم شده‌اند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر