قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار؛ پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲/ کاهش ۵۷ هزار تومانی قیمت طلا در یک هفته

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار؛ پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲  کاهش ۵۷ هزار تومانی قیمت طلا در یک هفته
قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار؛ پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲/ کاهش ۵۷ هزار تومانی قیمت طلا در یک هفته
کد خبر : ۱۵۵۵۳۹

بر اساس رصد خبرنگار ایبِنا از بازار طلا و سکه، هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲، با قیمت ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته کاهش بیش از ۵۷ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

 

هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به ۳ میلیون و ۴۳ هزار تومان رسیده است و در هفته‌ای که گذشت حدود ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. انس طلا در حال حاضر ۱۸۷۶ دلار و مظنه تهران طلا نیز ۹ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان است.

 

تحلیلگران بازار طلا علت اصلی کاهش شدید قیمت طلا و سکه را در کاهش قیمت انس طلای جهانی به پائین‌ترین سطح در یک ماه گذشته می‌دانند که به دنبال احتمال تصمیم فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره، اتفاق افتاده است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران در جهان نسبت به سرمایه‌گذاری در طلا با احتیاط عمل می‌کنند و منتظر اعلام تصمیم فدرال رزرو در قبال نرخ بهره هستند.

 

بخشی از کاهش قیمت طلا و سکه نیز به علت کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری جامعه برای خرید دارایی‌هایی مثل دلار، طلا و سکه و خودرو است. چرا که در ماه‌های اخیر نه تنها آرامش و ثبات در بازار دارایی‌ها حفظ شده است، بلکه در بسیاری از بازار‌ها با کاهش قیمت مواجه شده‌ایم و بازدهی بازار دارایی‌هایی مثل طلا و سکه و خودرو بسیار کمتر از سایر بخش‌ها بوده است. نرخ دلار بازار آزاد نیز در ماه‌های اخیر با وجود اخبار مثبت پیرامون بهبود اوضاع اقتصادی کشور، در محدوده پائین‌تر از ۵۰ هزار تومان در آرامش و ثبات به سر می‌برد و همین موجب کاهشی تقاضا برای دلار و طلا شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر