16 مهر 1402 - 18:41
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

رشد ۳۱۸ درصدی وصول مطالبات در بانک صنعت و معدن

رشد ۳۱۸ درصدی وصول مطالبات در بانک صنعت و معدن
مدیرعامل بانک صنعت و معدن از رشد ۳۱۸ درصدی وصول مطالبات این بانک در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر : ۱۵۵۸۷۶

علی خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با بیان اینکه بیشتر واحد‌های تولیدی مانند نیروگاه‌ها و صنایع فلزی با تامین مالی از طریق این بانک ایجاد شدند، گفت: موضوع دانش بنیان یکی از اهداف بانک صنعت و معدن است و ۱۹۶ شرکت دانش بنیان به مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو سال و نیم گذشته تامین مالی شدند.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بانک صنعت و معدن صورت گرفت، بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

خورسندیان با اشاره به این موضوع که در ۶ ماه اول امسال (LC) اعتبار اسنادی ریالی رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گشایش اعتبار اسناد ریالی داشته ایم که این میزان ۱۹۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان برای تامین مالی طرح‌های دانش بنیان هزینه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است. انتشار اوراق صکوک و گام از دیگر اقدامات بانک صنعت و معدن است.

خورسندیان گفت: بانک‌ها در شرایطی که منابع آن‌ها محدود است می‌توانند به عنوان رکن ضامن، نقش ایفا کنند که این یک مدل استفاده از تامین منابع مالی برای اشخاص حقیقی بیرون بانک است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: ۶۷ طرح ایجادی و توسعه‌ای در حال انجام است که بخشی از منابع آن از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و قسمتی دیگر نیز از منابع داخلی تامین خواهد شد، اگر تمامی این طرح‌ها به بهره برداری برسد حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای کشور ایجاد می‌شود.

وی در رابطه با وصول مطالبات بیان کرد: در ۶ ماه ۱۴۰۲ وصول مطالبات در حوزه ارزی ۳۱۸ درصد رشد داشته که عددی قابل توجه است اگر همین روند ادامه دار باشد از بحران‌های جدی بانک یا مطالبات مشکوک کاسته می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر