17 مهر 1402 - 11:48
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

تحولات در فلسطین اشغالی عامل هیجانی نوسانات نرخ ارز /آزادسازی دارایی‌های ایران در سایه دیپلماسی فعال بانک مرکزی محقق شد

تحولات در فلسطین اشغالی عامل هیجانی نوسانات نرخ ارز  آزادسازی دارایی‌های ایران در سایه دیپلماسی فعال بانک مرکزی محقق شد
نوسانات کنونی نرخ ارز در بازار پایدار نیست و به طور قطع دوباره به نقطه ثبات و آرامش بازار که در ۵ ماهه اخیر شاهد بودیم، برمی‌گردد.
کد خبر : ۱۵۵۸۷۷

محمدرضا دشتی‌اردکانی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با تاکید بر اینکه نوسانات اخیر نرخ‌ها در بازار ارز موقتی و ناشی از اخبار بین‌المللی و درگیری در فلسطین اشغالی است، اظهار کرد: چنین موج هیجانی که در بازار ارز رخ داده با قیمت‌سازی سودجویانی است که مدتی فضا برای جولان دادن نداشتند چرا که بازار به ثبات و آرامش نسبی رسیده بود. 

وی با تاکید براینکه تحولات در فلسطین اشغالی عامل هیجانی نوسانات نرخ ارز است، ادامه داد: نوسانات کنونی نرخ ارز در بازار پایدار نیست چرا که هیچ دلیل بنیادی اقتصادی ندارد و به طور قطع بازار دوباره به نقطه ثبات و آرامش خود که در این ۵ ماهه اخیر شاهد بودیم، برمی‌گردد.

 

دشتی‌اردکانی آزادسازی دارایی‌های ایران را در سایه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و بانک مرکزی اتفاق مبارکی دانست و گفت که این مسئله گشایش‌هایی را در حوزه اقتصادی برای ما به همراه داشته و دارد.

 

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: پس از آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور کره جنوبی دارایی‌های بلوکه شده ایران در لوکزامبورگ نیز با حکم قضایی در این کشور آزاد شد و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت که می‌تواند تاثیر بسزایی در مدیریت بازار ارز داشته باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: امروز شاهد گسترش دیپلماسی در سطوح مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی با کشور‌های همسایه همچون ترکیه، عراق، عربستان، قطر و ... هستیم که این اقدام ثمرات اقتصادی زیادی را برای ما به همراه داشته است.

 

دشتی‌اردکانی اظهار کرد: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده یکی از ثمرات گسترش روابط اقتصادی با کشور‌های مختلف است که می‌توانیم در سایه گسترش این روابط ضمن افزایش مبادلات اقتصادی، زمینه را برای ورود بیشتر ارز به کشور نیز فراهم کنیم.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم روندی که در گسترش تعاملات اقتصادی با کشور‌های مختلف و در سایه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده آغاز شده است ادامه یابد؛ ضمن اینکه ما هم باید با قدرت بیشتری نسبت به گذشته به گسترش روابط اقتصادی بپردازیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر