افزایش جذابیت طلا پس از «طوفان الاقصی»

افزایش جذابیت طلا پس از «طوفان الاقصی»
تحلیلگران می‌گویند که تشدید ریسک‌های «ژئوپلیتیکی» ممکن است موجی از خرید دارایی مانند طلا و دلار را به دنبال داشته باشد.
کد خبر : ۱۵۵۸۸۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، سرمایه گذاران از نزدیک تحولات رویداد‌های پس از عملیات «طوفان الاقصی» را که توسط مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس) علیه اشغالگران در روز شنبه آغاز شد را زیر نظر داشته و خطراتی که ممکن است برای بازار‌ها ایجاد کند را بررسی می‌کنند. در این میان برخی از تحلیلگران انتظار دارند که این رخداد باعث حرکت به سمت دارایی‌های ایمن به ویژه طلا شود.

پیتر کاردیلو، تحلیلگر ارشد بازار در Spartan Capital Securities گفت: این یک مثال خوب از این است که چرا مردم باید طلا را در پرتفوی سرمایه گذاری خود داشته باشند. این یک پوشش عالی در برابر آشفتگی بین المللی است.

وی ادامه داد: هر زمان که ناآرامی بین‌المللی رخ می‌دهد، دلار تقویت می‌‌شود.

بازار‌ها در چند هفته گذشته واکنش نشان داده اند و انتظار می‌رود که نرخ بهره آمریکا برای مدت طولانی تری بالا بماند. در همین حال، بازار سهام در سه ماهه سوم زیان‌های شدیدی دید، اما در هفته گذشته تثبیت شد.

برایان یاکوبسن، اقتصاددان ارشد در Annex Wealth Management، درباره وضعیت رژیم صهیونیستی گفت: اینکه این یک زمان حیاتی در بازار است یا نه، بستگی به مدت زمان آن دارد و اینکه آیا دیگران درگیر این جنگ هستند یا خیر.

طلا با گذشت زمان یکی از مهمترین فلزات گرانبها در مقایسه با سکه یا سایر انواع دارایی‌ها محسوب می‌شود و از جایگاه ممتازی در اقتصاد جهانی برخوردار است و از این رو سرمایه گذاران از آن به عنوان وسیله‌ای برای محافظت در برابر تورم یا مقابله با عمده بحران‌ها استفاده می‌کنند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر