افزایش یک درصدی قیمت نفت در معاملات امروز

افزایش یک درصدی قیمت نفت در معاملات امروز
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی حدود یک درصد افزایش یافت و بشکه‌ای 87.18 دلار فروخته شد.
کد خبر : ۱۵۶۰۱۲

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، با احتمال اینکه نرخ بهره آمریکا به اوج رسیده و ممکن است دیگر افزایش نیابد، قیمت نفت در معاملات امروز بازار‌های جهانی حدود یک درصد افزایش یافت، اما پیش‌بینی از رشد کمتر تقاضا در سال آینده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی و افزایش ذخایر نفت آمریکا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.


هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۳۶ سنت افزایش ۸۷.۱۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۱۹ سنت افزایش ۸۴.۶۸ سنت افزایش معامله شد.

ارزش بازار‌های سهام در جهان افزایش یافته و ارزش دلار و بازار اوراق قرضه قبل از انتشار آمار تورم آمریکا و نتیجه جلسه بانک مرکزی اروپا ثابت مانده است.

کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، ریسک‌پذیری در بازار را تقویت می‌کند و سبب حمایت از بازار نفت می‌شود.

وزیر انرژی عربستان و معاون نخست وزیر روسیه هر دو تاکید کردند، همکاری پیوسته‌شان برای متعادل کردن بازار‌های نفت خوب بوده است.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در یک مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسی گفت، برای ایجاد ثبات در بازار نفت، با توجه به نگرانی‌های اخیر مبنی بر اینکه جنگ اسرائیل و حماس می‌تواند عرضه نفت در غرب آسیا را مختل کند، لازم است فعالیت بیشتری داشته باشیم.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز به بازار‌ها اطمینان داد و گفت، قیمت فعلی نفت در مناقشه کنونی غرب آسیا نقش داشته و این نشان می‌دهد که ریسک ناشی از آن زیاد نیست.

در عین حال، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی رشد تقاضای نفت برای در سال ۲۰۲۴ را کاهش داد و اعلام کرد، شرایط سخت‌تر اقتصاد جهانی و روند بهره‌وری انرژی بر مصرف تأثیر خواهد گذاشت.

برچسب ها: نفت قیمت نفت برنت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر