ادامه افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

ادامه افزایش قیمت نفت در بازار جهانی
قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا، به روند افزایشی خود ادامه داد و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۵۶۲۸۵

به گزارش ایبنا، بهای معاملات نفت برنت با ۹۷ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۹۳ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار معادل ۱.۱ درصد، به ۹۰ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد نوامبر روز جمعه منقضی می‌شود. قرارداد دسامبر با ۹۹ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، ۸۹ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه بود.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته، با بیش از یک درصد افزایش، بسته شده بودند. نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت، تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارند.

تونی سایکامور، تحلیلگر شرکت مالی آی جی گفت: نگرانی بزرگتر، تشدید تنش مانده که احتمالا با ورود نیرو‌های رژیم صهیونیستی به غزه در آخر هفته جاری، مشاهده می‌کنیم و این موضوع به منزله ریسک صعودی برای قیمت نفت است. اگر وست تگزاس اینترمدیت مقاومت در سطح ۹۱ دلار و ۵۰ سنت را بشکند، ممکن است تا قیمت ۹۵ دلار و ۳ سنت پیشروی کند که آخرین بار، در اواخر سپتامبر دیده شد.

قیمت نفت با پیش بینی تشدید کمبود عرضه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به دلیل تمدید محدودیت عرضه اضافی عربستان سعودی و روسیه، پشتیبانی شده است.

در این بین، وزارت انرژی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد واشنگتن به دنبال خرید شش میلیون بشکه نفت برای تحویل به ذخایر نفت استراتژیک در دسامبر و ژانویه است.

منابع آگاه به رویترز گفتند: رفع موقتی تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، بعید است باعث تغییر سیاست گروه اوپک پلاس شود، زیرا روند احیای تولید این کشور احتمالا تدریجی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند: چشم انداز عرضه نفت بیشتر از سوی ونزوئلا، تاثیر چندانی در رفع نگرانی‌ها نسبت به احتمال مختل شدن عرضه نفت از خاورمیانه نداشت.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر