06 آبان 1402 - 10:50
اختصاصی ایبنا؛

آغاز ارزیابی و انطباق سنجی وضعیت امنیت صرافی‌ها با سامانه «صرافبان»

آغاز ارزیابی و انطباق سنجی وضعیت امنیت صرافی‌ها با سامانه «صرافبان»
بیشتر فعالان صنف صرافی‌ها آماده تعامل با «کاشف» در راستای بهینه‌سازی وضعیت امنیتی خود هستند.
کد خبر : ۱۵۶۵۹۴

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ در راستای تأمین و حفظ امنیت اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در کشور، بر اساس اولویت بندی‌های انجام‌شده، ارزیابی و انطباق سنجی وضعیت امنیت صرافی‌های کل کشور در دستور کار حوزه مدیریت نظارت کاشف قرار گرفته است.

 

هدف از اجرای این پروژه که از ابتدای شهریورماه سال جاری آغاز شده است، ارتقای سطح امنیت تبادلات پولی و مالی صرافی‌ها و کاهش مخاطرات و مدیریت آسیب‌پذیری این صنف است.

 

فاز ابتدایی این پروژه با راه‌اندازی سامانه‌ای با نام «صرافبان» آغاز شد و اکنون با کمک این سامانه تمامی الزامات و ابلاغیه‌های امنیتی در اختیار صرافی‌ها قرار خواهد گرفت.

 

همچنین به‌منظور شفاف‌سازی فرایندها و فازهای آتی پروژه، جلسه‌ای به صورت برخط برای شرکت‌های صرافی که در فاز اول ثبت‌نام کرده‌اند، برگزار شد.

 

آغاز ارزیابی و انطباق سنجی وضعیت امنیت صرافی‌ها با سامانه «صرافبان»

 

در چارچوب این پروژه، پس از ارزیابی‌ها و انطباق سنجی وضعیت صرافی‌ها، رتبه‌بندی امنیتی آنان به اطلاع بانک مرکزی خواهد رسید.

 

این پروژه تاکنون مورد استقبال بسیاری از صرافی‌ها قرار گرفته است و اکثریت قریب به‌اتفاق فعالان این صنف هم‌اکنون آماده همکاری و تعامل با کاشف در راستای بهینه‌سازی بنیه و وضعیت امنیتی خود هستند.

 

بخش نظارتی کاشف تلاش می‌کند با ایجاد زمینه تعامل بیشتر با صرافی‌ها، زمینه ارتقای هرچه بیشتر سطح امنیت آن‌ها و ذی‌نفعانشان را بیش‌ازپیش فراهم سازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر