زیان اتحادیه اروپا

زیان اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا ۱.۵ تریلیون دلار به دلیل تحریم‌های روسیه از دست داده است.
کد خبر : ۱۵۶۸۹۲

به گزارش ایبنا به نقل از بیزنس، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌های گسترده علیه مسکو حدود ۱.۵ تریلیون دلار ضرر کرده‌اند.

این دیپلمات افزود که هیچ نشانه‌ای از تغییر سیاست‌های اتحادیه در قبال مسکو در آینده نزدیک پیش‌بینی کرد.

گروشکو در حاشیه مجمع اقتصادی اوراسیا ورونا در سمرقند، ازبکستان گفت: «کل خساراتی که اتحادیه اروپا به دلیل اعمال تحریم‌ها و تصمیم‌های محدود کردن همکاری با روسیه متحمل شد، در یک برآورد محافظه‌کارانه، حدود ۱.۵ تریلیون دلار بوده است».

وی خاطرنشان کرد که تجارت متقابل روسیه و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۴۱۷ میلیارد دلار بوده است و ادعا کرد که اگر تحریم‌های مرتبط با اوکراین نبود، این میزان در سال جاری به ۷۰۰ میلیارد دلار می‌رسید.

گروشکو افزود: حجم تجارت در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است، اما انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ به کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یابد.

وی تصریح کرد که تجارت روسیه و اتحادیه اروپا در سال آینده میلادی به ۵۰ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و پس از آن در مسیر صفر قرار خواهد گرفت.

به گفته این دیپلمات، اکنون بخش صنعتی آلمان مجبور است گاز طبیعی را با قیمت‌هایی سه برابر بیشتر از هزینه‌های آن در ایالات‌متحده خریداری کند.

بروکسل تاکنون ۱۱ بسته تحریمی علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین ارائه کرده و تعداد محدودیت‌ها به ده‌ها هزار نفر رسیده است، اگرچه مقامات اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده بار‌ها اعتراف کرده‌اند که تاثیر منفی اقدامات آنان بر روسیه آنطور که انتظار می‌رفت قابل توجه نبوده است.

 

 منبع: ایسنا 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر