روزنامه صهیونیستی: قتل عام غزه با هزینه ۵۰ میلیارد دلار برای رژیم اشغالگر اسرائیل

روزنامه صهیونیستی: قتل عام غزه با هزینه ۵۰ میلیارد دلار برای رژیم اشغالگر اسرائیل
یک روزنامه نوشت جنگ اسرائیل با حماس تنها در نوار غزه و بدون کشیده شدن به سایر کشورها، بالغ بر ۵۱ میلیارد دلار هزینه دارد.
کد خبر : ۱۵۶۹۱۵

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ روزنامه مالی کاکالیست روز یکشنبه با استناد به آمار اولیه وزارت دارایی گزارش داد که جنگ اسرائیل با حماس در نوار غزه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد شکل (۵۱ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

 

این روزنامه میزان این ضرر را معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی، بر مبنای مدت زمان جنگ بین ۸ تا ۱۲ ماه در صورت محدود ماندن آن به غزه و بدون مشارکت کامل حزب الله لبنان یا یمن تخمین زد در حالی که حدود ۳۵۰ هزار سرباز ذخیره به زودی باز می‌گردند.

 

کالکالیست این تخمین ۲۰۰ میلیارد شکل را خوشبینانه توصیف کرد. این جنگ در ۷ اکتبر آغاز شد و از آن زمان اسرائیل غزه را با هدف از بین بردن این گروه بمباران کرده است.

 

کالکالیست گفت که نیمی از این هزینه صرف هزینه‌های دفاعی می‌شود که به نزدیک ۱ میلیارد شکل در روز می‌رسد. ۴۰-۶۰ میلیارد شکل دیگر از فقدان درآمد حاصل می‌شود، ۱۷-۲۰ میلیارد برای غرامت مشاغل و ۱۰-۲۰ میلیارد شکل برای بازسازی هزینه می‌شود.

 

بنیامین نتانیاهو بدون اشاره به ارقام مزبورگفت: دهه گذشته، ما در اینجا یک اقتصاد بسیار قوی ساخته‌ایم و حتی اگر جنگ برد اقتصادی را از ما بگیرد، همانطور که ماهیت آن است، بدون تردید به آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

 

بواسطه این جنگ، کاهش رتبه بندی اسرائیل توسط موسسات رتبه بندی در حال بررسی است و برخی اعلام شد.

 

(۱ دلار = ۳.۹۱۱۹ شکل)

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر