پیش‌بینی بانک مرکزی روسیه؛

فشار‌های تورمی در بسیاری از کشور‌های جهان کاهش می‌یابد

فشار‌های تورمی در بسیاری از کشور‌های جهان کاهش می‌یابد
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصاد جهانی آهسته‌تر شده و فشار‌های تورمی در بسیاری از کشور‌های جهان در حال کاهش است.
کد خبر : ۱۵۷۰۷۲

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از راشاتودی؛ روز سه‌شنبه بانک مرکزی روسیه گزارش سیاست پولی خود را منتشر کرد و مطابق با گزارش مذکور اعلام شد، محدودیت‌های غربی علیه اقتصاد روسیه طی چند سال آینده برداشته نخواهد شد.

 

ایالات متحده و هم‌پیمانانش در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای را بر روسیه وضع کردند. به علت این تحریم‌ها، روسیه عملا از معاملات بین‌المللی به دلار و یورو محروم شد و دسترسی به سیستم‌های بانکی غربی را از دست داده است.

 

با توجه به گزارش بانک مرکزی روسیه که سناریوی پایه اقتصادی برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ را ترسیم می‌کند؛ تا پایان دوره چشم انداز، انتظار نمی‌رود تغییر قابل توجهی در شرایط ژئوپلتیک جهان صورت گیرد.

 

به استناد گزارش مذکور: محدودیت‌های اعمال شده بر صادرات، واردات، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فناورانه روسیه در میان‌مدت به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصاد جهانی آهسته‌تر شده و فشار‌های تورمی در بسیاری از کشور‌های جهان در حال کاهش است. همزمان با آن، نرخ‌های بهره در سطح بین‌الملل برای دوره بلندمدت بالا خواهد ماند.

 

این نهاد تنظیم‌گر اضافه کرد: چشم‌انداز قیمت نفت یک کاهش بلندمدت را همگام با اقتصاد جهانی تجربه نشان می‌دهد و انتظار می‌رود قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۷ معادل با ۷۰ دلار باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر