کسری بودجه رژیم صهیونیستی ۴۷ میلیارد شِکِل افزایش یافت

کسری بودجه رژیم صهیونیستی ۴۷ میلیارد شِکِل افزایش یافت
رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که کسری بودجه اسرائیل به دلیل جنگ ۲.۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۷۰۸۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین، بر اساس آنچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، با ادامه جنگ نیرو‌های اشغالگر اسرائیل در غزه، کسری بودجه اسرائیل در ماه گذشته ۲.۶ درصد یا حدود ۴۷ میلیارد شِکل افزایش یافت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در پی جنگ جاری در غزه، کسری بودجه این کشور در اکتبر گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۲.۶ درصد یا حدود ۴۷ میلیارد شِکل رسید.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان دادند که هزینه‌ها به دلیل ادامه نبرد‌ها افزایش یافته و درآمد‌ها کاهش یافته است. هزینه‌های اسرائیل نیز در ماه گذشته به ویژه به دلیل ادامه جنگ افزایش یافت و به حدود ۵۵ میلیارد شِکل رسید.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که بانک اسرائیل از کاهش شدید موجودی ارز خارجی اسرائیل خبر داده است.


روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: بانک مرکزی «اسرائیل» اعلام کرد که «موجودی ارز‌های خارجی در پایان ماه اکتبر به ۱۹۱.۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به پایان ماه قبل از آن ۷.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است و اکنون در پایین‌ترین سطح از زمان عمومی قرار دارد.»

به نوبه خود، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که ذخایر خارجی اسرائیل به دلیل دفاع بانک مرکزی از شِکِل آسیب دیده در جنگ جاری در فلسطین اشغالی، ۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" نیز در گزارشی از سقوط شرکت‌های اسرائیلی در حالی که جنگ به اقتصاد اسرائیل ضربه می‌زند، گزارش داد.

این گزارش توضیح می‌دهد که تقاضا به طور کلی در "اسرائیل" کاهش یافته است و شرکت‌ها به ویژه پس از اینکه کارگران به عضویت ذخیره ارتش درآمدند، در‌های خود را بسته اند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر