رئیس فدرال رزرو سانفراسیسکو: مهار تورم زمان بر است

رئیس فدرال رزرو سانفراسیسکو: مهار تورم زمان بر است
دالی رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: سیاست پولی سخت‌تر به کاهش سرعت تورم کمک می‌کند، اما نه به میزانی که خیال سیاست‌گذاران را آسوده نماید.
کد خبر : ۱۵۷۱۲۰

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از سی ان بی سی، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفت که سیاست پولی سخت‌تر به کاهش سرعت تورم کمک می‌کند. وی تضمینی در مورد آینده نرخ‌ها نداد، در عوض گفت فدرال رزرو در نقطه‌ای است که می‌تواند داده‌های دریافتی را ارزیابی کند و بر اساس آن‌ها اقدام کند. روز جمعه مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفت که سیاست پولی انقباضی و سخت‌تر به کاهش سرعت تورم کمک می‌کند، اما نه به میزانی که خیال سیاست گذاران را آسوده نماید. این مقام بانک مرکزی در مصاحبه اش با سی ان بی سی گفت: اخبار تورم نسبتاً خوب بوده و ما نباید از آن راحت بگذریم با این وجود شایان ذکر است که برای اعلام پیروزی خیلی زود است.

این اظهارات درست یک روز پس از آن بیان شد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت او و همکارانش «مطمئن نیستند» که سختی سیاست پولی فعلی به حدی باشد که تورم را تا هدف ۲ درصد کاهش دهد. این اظهارات بازار‌های مالی را در نگرانی فرو برد. دالی در مورد اینکه آیا سیاست محدود کننده فدرال رزرو کافی است یا خیر آن را به اسب سواری تشبیه کرد که تلاش می‌کند بداند که آیا افسار آنقدر عقب کشیده شده که متوقف شود یا نه. اکنون در موقعیتی هستیم که محدودکنندگی قابل توجهی اعمال کرده ایم، اما برای اینکه واقعاً مطمئن باشیم که محدودیت کافی در اقتصاد برای کاهش تورم داریم، باید داده‌ها را رصد کنیم و ببینیم که آیا رشد اقتصادی در حال کند شدن است یا خیر.

برای دومین جلسه متوالی، کمیته بازار باز فدرال در هفته گذشته تصمیم گرفت نرخ را ثابت نگه دارد و هدف استقراض معیار فدرال رزرو بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد تعیین شد که بالاترین میزان در ۲۲ سال گذشته است. دالی، که در سال ۲۰۲۴ در این کمیته جزو رای دهندگان خواهد بود، در مورد آینده نرخ‌ها تضمینی نداد، در عوض گفت که فدرال رزرو در نقطه‌ای است که می‌تواند داده‌های دریافتی را ارزیابی کند و بر اساس آن اقدام کند. در اینجا بسیار آینده نگر هستیم و به همین دلیل است که برای اعلام پیروزی خیلی زود است. اما من نمی‌خواهم این واقعیت را نادیده بگیرم که ما در وضعیت خوبی هستیم و بسته به داده‌ها می‌توانیم به چابکی اقدام کنیم.

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر