23 آبان 1402 - 15:28
دبیرکل اتاق ایران و عراق در گفت‌وگو با ایبنا:

آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار منابع ارزی در عراق در مرحله نهایی

آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار منابع ارزی در عراق در مرحله نهایی
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از مراحل نهایی آزادسازی ۱۰ میلیارد دلاری منابع ارزی کشورمان در عراق خبر داد.
کد خبر : ۱۵۷۲۸۴

حمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در واکنش به موافقت دولت آمریکا با دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی در عراق گفت: طی هفته‌های گذشته مذاکراتی در این خصوص انجام شده که خوشبختانه در مراحل پایانی است. البته مذاکرات و هماهنگی‌های لازم بین دو کشور همچنان در جریان است. تنها نکته باقی مانده در روند آزادسازی منابع ایران در عراق این است که طرف‌های عراقی معتقدند این پول به جای انتقال به عمان، می‌تواند از کشور خودشان به ایران پرداخت شود.

وی در خصوص آمادگی قطعی کشور عراق برای پرداخت این مبلغ گفت: عراق طی سال‌های اخیر بار‌ها در بحث مبادلات مالی با ما همکاری داشته و این بار هم آمادگی خود را رسما اعلام کرده، اما آن‌ها همچنان منتظرند تا اسناد و مدارک این مبادلات بین دولت و بانک‌های مرکزی ایران و عراق ارائه و بررسی شود تا این منابع در اختیار کشورمان قرار گیرد.

حسینی از تمایل عراقی‌ها برای پرداخت این منابع ارزی در کشور خودشان به ایران خبر داد و گفت: آنطور که طی هفته‌های اخیر در مذاکرات بین دو کشور ایران و عراق مشخص شد، گویا عراقی‌ها اصرار و تمایل بیشتری برای پرداخت این مبلغ در کشور خودشان دارند و معتقدند به جای واریز این منابع به بانکی در عمان، ایران می‌تواند مستقیما این مبلغ را با ارائه اسناد و مدارک برای خرید کالا‌های اساسی و غیر تحریمی از عراق دریافت کند.

نویسنده: علیرضا هنرمنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر