ارزش پول روسیه به بالاترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید

ارزش پول روسیه به بالاترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید
روبل روسیه در روز سه‌شنبه در برابر ارز‌های اصلی جهان به تقویت خود ادامه داده و به بالاترین رقم در پنج ماه گذشته رسیده است.
کد خبر : ۱۵۷۳۳۶

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، داده‌های معاملاتی بورس مسکو (MOEX) نشان می‌دهد که روبل روسیه در روز سه‌شنبه در برابر ارز‌های اصلی جهان به تقویت خود ادامه داده و به بالاترین رقم در پنج ماه گذشته رسیده است.

روبل تا ساعت ۱۵:۳۰ به وقت گرینویچ به ۹۰.۵ واحد در برابر هر دلار آمریکا افزایش یافته بود که بالاترین نرخ تبدیل آن در برابر دلار از ۲۸ ژوئیه تاکنون محسوب می‌شود.

روبل در برابر یورو نیز افزایش یافت و در حدود ۹۸ واحد در برابر واحد پول منطقه یورو معامله شد که بالاترین نرخ این ارز طی پنج ماه گذشته است.

روبل در یک ماه گذشته تقریباً ۷ درصد تقویت شده است. تحلیلگران این افزایش را به افزایش اخیر کلیدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی روسیه مرتبط می‌دانند که منجر به کاهش واردات و در نتیجه کاهش تقاضا برای ارز از سوی واردکنندگان شد.

کاهش کسری بودجه این کشور پس از رشد درآمد‌های نفتی، همراه با افزایش فروش درآمد‌های ارزی توسط صادرکنندگان روسی، بر نرخ ارز نیز تأثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، یک قانون اجباری که به صادرکنندگان روسی دستور می‌دهد ارز به دست آمده خود را بفروشند و درآمد حاصل از آن را به کشور بازگردانند در ۱۲ اکتبر اعلام شد.

اوگنی کوگان، بانکدار و استاد دانشگاه تحقیقاتی HSE به فوربس روسیه گفت: این نوآوری مهم بود؛ صادرکنندگان باید برنامه‌ای برای خرید و فروش ارز برای آینده ارائه می‌کردند، به این معنی که این امر توانایی بازی را از آن‌ها سلب می‌کرد ؛ امروز می‌فروختند، فردا دوباره خرید می‌کردند، این کار دیگر جواب نمی‌دهد.

این تحلیلگر پیش بینی کرد که در پنج ماه آینده نرخ مبادله روبل شاهد ثبات و "با تقویت جزئی" همراه خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر