07 آذر 1402 - 11:47
توضیحات منظور درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

دولت بنا ندارد بار مالیاتی جدیدی بر مردم تحمیل کند

دولت بنا ندارد بار مالیاتی جدیدی بر مردم تحمیل کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به هیچ وجه بنای دولت در سال آینده سخت‌گیری مالیاتی و فشار به کسبه و حقوق بگیران نیست.
کد خبر : ۱۵۷۷۶۳

به گزارش ایبنا، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز (سه‌شنبه، ۷ آذرماه) در نشست خبری تشریح جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت برگزار شد، گفت: لایحه بودجه در دو قسمت ارائه می‌شود؛ بخش اول، ناظر به احکام و تبصره هاست به علاوه ارقام کلان مربوط به بودجه به ویژه منابع بودجه عمومی و همچنین تراز‌های مهم به ویژه طراز عملیاتی است. زمان بندی هم قدری به جلو آمده است. در آبان ماه می‌بایست بخش اول را ارائه می‌کرد و پس از آن، بخش دوم باید تقدیم مجلس شود که نظار به جریان مصارف بودجه است.

 

وی افزود: دولت در زمان بندی مقرر بخش اول لایحه را تنظیم و ارسال کرد البته باتوجه به اینکه مجلس تا اول آذر ماه درگیر رسیدگی به قانون برنامه هفتم بود فرصت حضور برای تقدیم لایحه فراهم نشد و با توجه به تعطیلات هفته جاری در مجلس در اولین روز برگزاری مجلس در هفته آینده رییس جمهور در مجلس حضور پیدا می‌کنند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: از تغییری که نمایندگان مجلس در ارتباط با فرآیند رسیدگی و ارائه بودجه تصویب کردند، استقبال می‌کنیم. تقدیم این لایحه با دو مناسبت دیگر هم همراه شد. به تازگی از لایحه برنامه هفتم و رسیدگی به آن فارغ شدیم و بسیاری از احکامی که در سال‌های گذشته در بودجه می‌آوردیم در قانون برنامه هفتم پیش بینی کردیم پس نیازی به تکرار آن احکام در لایحه نیست.

 

وی ادامه داد: دولت لایحه‌ای را تحت عنوان بخش سوم مواد الحاقی به قانون تنظیم مقررات ارائه کرده بود. دولت در این بخش احکام پر تکرار در لوایح و قوانین بودجه را تجمیع کرد و در هفتاد ماده در اواخر سال گذشته تقدیم مجلس شد. بنابراین؛ این احکام جمله دائمی به خود بگیرد. کار رسیدگی به این لایحه در کمیسیون مجلس تمام شده است و در دستور رسیدگی در صحن قرار دارد و در اولویت رسیدگی در صحن هم قرار دارد یعنی احتمالا در هفته آینده یا هفته بعد در صحن مجلس بررسی می‌شود البته طبیعی است که تصویب آن وقت زیادی از مجلس نخواهد گرفت.

 

در حال تکمیل......

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر