قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۲/ سایه ثبات قیمت ارز بر بازار خودرو

قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۲  سایه ثبات قیمت ارز بر بازار خودرو
بازار خودرو مثل ماه گذشته همچنان تحت تاثیر ثبات بازار ارز قرار دارد و با حداقل نوسان در قیمت محصولات داخلی و خارجی همراه است.
کد خبر : ۱۵۷۸۰۴

به گزارش خبرنگار ایبنا، قیمت خودرو امروز (چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲) همچون هفته‌ها و ماه گذشته باثبات و کم نوسان گزارش می‌شود و در آرامش کامل است. بطوریکه با آغاز روند معاملات امروز تغییرات چندانی در قیمت برخی محصولات به چشم نمی‌خورد که تعداد این محصولات نیز بسیار معدود و انگشت‌شمار است.

 

کارشناسان معتقدند ثبات چندین ماهه بازار خودرو، زیر سایه ثبات نرخ ارز حاصل شده و ارتباط مستقیم با بازار ارز دارد. بازاری که همچنان با اجرای سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی از ابتدای سالجاری تاکنون با حداقل نوسان قیمت ارز همراه است و اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند که این وضعیت حداقل تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۲/ سایه ثبات قیمت ارز بر بازار خودرو



بازار خودرو‌های داخلی، در مواردی با نوسان بسیار محدودی روبروست و روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارد. به عنوان مثال ساینا S اتوماتیک که جزو خودرو‌های اقتصادی اتومات شرکت سایپا به شمار می‌رود، روز گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود که امروز، تغییری ندارد و با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G که سدان رده بالای سایپا است، روز گذشته تغییری نداشت؛ اما امروز حدود دو میلیون تومان گران شد و دوباره به نرخ ۵۹۲ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک V۲ لوکس‌ترین سدان دنده اتوماتیک ایران خودرو محسوب می‌شود که یکی از رکوردداران افت قیمت در بازار خودرو‌های داخلی است. این خودرو نسبت به روز گذشته ۹ میلیون تومان ارزان شده و به قیمت ۷۵۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی از پرشتاب‌ترین خودرو‌های داخلی است که طی روز‌های گذشته، تغییری نداشت؛ اما امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت دارد و به ۷۳۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۲/ سایه ثبات قیمت ارز بر بازار خودرو



قیمت خودرو‌های مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار، آرامش بیشتری دارد و در اکثر موارد هیچ تغییری نسبت به روز گذشته گزارش نمی‌شود.

هایما S۵ اتوماتیک از کراس‌اوور‌های مونتاژی ایران خودرو، امروز یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودرو‌های مونتاژی نیز محسوب می‌شود. این کراس‌اوور چینی با افزایش ۲۵ میلیونی به قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسید.

جک S۵ نیوفیس که یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های مونتاژی بازار است، امروز هیچ تغییری ندارد و به نرخ یک میلیارد ۳۲۰ میلیون تومان رسید.

کی‌ام‌سی K۷ کراس‌اوور جدید کرمان موتور، همانند روز گذشته تغییری ندارد و با نرخ یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ کراس‌اوور بهمن موتور برای رقبای گران‌قیمت مونتاژی است که روز‌های گذشته با یک افزایش ۵۰ میلیون تومانی و سپس با افت ۳۳ میلیونی همراه بود، امروز تغییری ندارد و با قیمت دو میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

 

قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۲/ سایه ثبات قیمت ارز بر بازار خودرو

نویسنده: علیرضا هنرمنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر