تمایل انگلیسی‌ها برای بازگشت به اتحادیه اروپا

تمایل انگلیسی‌ها برای بازگشت به اتحادیه اروپا
طبق نظرسنجی‌ها، ۷۲ درصد از شهروندان بریتانیا معتقدند خروج از اتحادیه اروپا اثرات منفی بر اقتصاد کشور انگستان گذاشته است.
کد خبر : ۱۵۷۸۹۱

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از راشاتودی؛ یک گروه بین‌المللی تحقیقات و تحلیل داده با نام YouGov نتایج نظرسنجی آنلاین را از مردم بریتانیا در روز چهارشنبه منتشر کرد. این نظرسنجی نشان داد که اکنون اکثر بریتانیایی‌ها از اجرای برگزیت (Brexit) پشیمان هستند و می‌خواهند دوباره به اتحادیه اروپا بپیوندند.

 

هفت سال پس از همه‌پرسی بریتانیا که با نتیجه ۵۲ درصدی به نفع خروج از اتحایده اروپا تمام شد؛ اکنون از هر ۱۰ شهروند بریتانیایی، هفت نفر آن‌ها معتقدند خروج از اتحادیه اروپا اقدامی نادرست بوده و از روابط نزدیک‌تر با این اتحادیه حمایت می‌کنند.

 

همچنین نظرسنجی YouGov نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از بریتانیایی‌ها اکنون از پیوستن به بازار یکپارچه حمایت می‌کنند، حتی اگر به معنای ازسرگیری تحرک آزادانه مهاجران بین مرز‌ها باشد. مهار مهاجرت یکی از دلایل اصلی رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ بود.

 

این نظرسنجی، اندکی پس از انتشار آخرین داده‌های مهاجرت و رکورد شکنی بی‌سابقه خالص مهاجرت به بریتانیا، گرفته شد. بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلستان، مهاجرت از کشور‌های غیرعضو در اتحادیه اروپا طی یکساله منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ افزایشی ۱۲۰ هزار نفری یافته که تعداد مجموع مهاجرین را در طول سال به ۹۶۸ هزار نفر رسانده است. لازم به ذکر است، در انتهای ژوئن ۲۰۲۳ مهاجرین غیرعضو اتحادیه اروپا، ۸۲ درصد از مجموع مهاجرین را تشکیل داده‌اند.

 

به طور کلی، این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۷۲ درصد از بریتانیایی‌ها معتقدند که برگزیت تأثیر منفی بر اقتصاد کشورشان داشته است.

 

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که تورم بریتانیا در بالاترین سطوح تاریخی خود باقی مانده و رشد اقتصادی همچنان راکد است. از سوی دیگر، اقتصاددانان در مورد اثرات تداوم برگزیت بر تجارت و سرمایه‌گذاری هشدار می‌دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر