همدستی بانک سوئیسی با آمریکایی‌ها

همدستی بانک سوئیسی با آمریکایی‌ها
یک بانک سوئیسی به مالیات‌دهندگان آمریکایی کمک کرد تا میلیارد‌ها دلار را پنهان کنند.
کد خبر : ۱۵۸۱۰۶

به گزارش ایبنا به نقل از بیزنس، وزارت دادگستری (DOJ) آمریکا اعلام کرد که بانک بزرگ سوئیسی اعتراف کرده است که به مالیات‌دهندگان آمریکایی و سایرین برای مخفی کردن میلیارد‌ها دلار از سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات‌متحده (IRS) کمک کرده است.

به گفته دادستان‌های ایالات‌متحده، بانک پیکتت تقریبا ۵.۶ میلیارد دلار در ۱۶۳۷ حساب برای شهروندان آمریکایی داشت که به آنان کمک کرد از پرداخت ۵۰.۶ میلیون دلار مالیات بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات‌متحده اجتناب کنند.

بانک مستقر در ژنو، بخش بانکداری خصوصی گروه ۲۱۸ ساله پیکتت، قرارداد تعویق دادرسی با وزارت دادگستری آمریکا منعقد کرده است. این بانک پرداخت حدود ۱۲۲.۹ میلیون دلار به‌عنوان بازپرداخت و مجازات بخشی از معامله خود، با دادستان موافقت کرده است.

بانک پیکتت که بیش از ۷۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مشتریان را نظارت می‌کند، در مدیریت وجوه مشتریان با ارزش خالص تخصص دارد. همچنین دفاتری در لوکزامبورگ، سنگاپور و باهاما دارد.

بانک به‌عنوان بخشی از معامله با وزارت دادگستری آمریکا، موافقت کرده است که با تحقیقات همکاری کند.

بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیکتت از حل این موضوع خرسند است و به اقدامات خود برای اطمینان از اجرای تعهدات مالیاتی مشتریانش ادامه خواهد داد.»

واشنگتن مدت‌هاست که بانک‌های سوئیس را در کمک به آمریکایی‌های ثروتمند برای فرار از مالیات متهم کرده است. در سال ۲۰۱۴، کردیت سوییس با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار جریمه برای کمک به مالیات‌دهندگان برای مخفی کردن پول از سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات‌متحده در توطئه‌ای که چندین دهه به طول انجامید، موافقت کرد.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر