29 آذر 1402 - 16:14
ایبنا گزارش می‌دهد؛

سقوط دلار به کف کانال ۴۹/ معامله‌گران فردوسی فروشنده شدند

سقوط دلار به کف کانال ۴۹  معامله‌گران فردوسی فروشنده شدند
در معاملات امروز بازار غیررسمی ارز؛ نرخ دلار با تداوم روند کاهشی، در کف کانال ۴۹ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
کد خبر : ۱۵۸۴۷۰

به گزارش خبرنگار ایبنا، در معاملات امروز؛ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ بازار غیررسمی ارز، نرخ دلار به طور مجدد کاهش یافت و به کف کانال ۴۹ هزار تومانی سقوط کرد. بر این اساس، در حال حاضر چشم‌انداز معامله‌گران از روند نرخ دلار در روز‌های آتی، کاهشی شده و کمتر کسی حاضر به خرید دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی است.

 

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایبنا از معاملات غیررسمی ارز در محدوده میدان فردوسی، دلار هم‌اکنون در کف کانال ۴۹ هزار تومانی معامله می‌شود و با توجه به روند بازار، احتمال کاهش بیشتر نرخ‌ها و ورود نرخ دلار به کانال پائین‌تر نیز وجود دارد.

 

خبرنگار ایبنا به چندین دلال ارز نیز مراجعه و به معامله‌گران اعلام کرد کرد که قصد فروش ۲ هزار دلار به نرخ ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را دارد؛ اما هیچ خریداری برای دلار با این نرخ پیدا نشد.

 

در حال حاضر معاملات بازار غیررسمی ارز با نرخ ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان انجام می‌شود و نرخ دلار در فضای تلگرامی نیز در میانه کانال ۴۹ هزار تومانی قرار دارد. 

 

امسال بر خلاف سال‌های گذشته که در روز‌های پایانی سال میلادی و در آستانه سال نو تقاضا و نرخ ارز در بازار غیررسمی با افزایش رو به رو می‌شد، شاهد روند نزولی نرخ‌ها هستیم. این مسئله می‌تواند نشانه‌های مهمی از تداوم ثبات و آرامش بازار ارز تا پایان سال جاری و حتی در طول سال آینده داشته باشد.

 

اغلب کارشناسان اقتصادی دلیل این اتفاق را در کنترل و مدیریت موثر انتظارات تورمی جامعه توسط بانک مرکزی و اتخاذ سیاست تثبیت اقتصادی می‌دانند.

 

در همین باره ایمان زنگنه، عضو انجمن اقتصاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با بیان اینکه آرامش و ثبات بازار ارز در ماه‌های اخیر به خوبی حفظ شده است، اظهار کرد: در دوره کنونی بانک مرکزی با اتخاذ سیاست تثبیت اقتصادی به خوبی توانسته نرخ ارز را مدیریت کند و این مسئله در بهبود وضعیت اقتصادی بسیار موثر است. در سال‌های گذشته شوک‌های اقتصادی یکی از عوامل افزایش تورم در اقتصاد کشور بودند و با اتفاقی که امسال رقم خورده است، اثر منفی نوسان نرخ ارز بر اقتصاد کشور از بین رفته است.

 

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اثرات تثبیت نرخ ارز و آرامش بازار ابراز داشت: ثبات و آرامش بازار ارز در انتظارات تورمی جامعه اثرگذار است و زمانی که این ثبات و آرامش تداوم داشته باشد، انتظار کاهش تورم نیز وجود دارد. علاوه بر این افزایش نرخ ارز؛ به خصوص دلار موجب بر هم خوردن آرامش جامعه نیز می‌شود و با حفظ ثبات قیمت‌ها، مردم جامعه نیز در آرامش به سر می‌برند و دیگر همانند سال‌های گذشته فشار روانی ناشی از نوسان نرخ ارز بر جامعه وارد نمی‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر